در حال بارگذاری ...

۷۰ درصد پیشرفت در ساخت ترمینال بین المللی فرودگاه ایلام


طرح ترمینال بین المللی فرودگاه ایلام در زمینی با زیربنای پنج هزار و ۷۰۰ متر و در سه مرحله با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع شرکت فرودگاه های کشور و منابع استانی احداث می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر کل راه و شهرسازی ایلام گفت: ساخت ترمینال بین المللی فرودگاه ایلام ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

سید کمال الدین میرجعفریان اظهار داشت: با توجه به توسعه پروازهای بین المللی درآینده نزدیک در استان ضروری است تا زیرساخت های لازم را برای این مهم فراهم آوریم و در آینده ای نزدیک ترمینال بین المللی فرودگاه ایلام راه اندازی می شود. وجود پایانه مسافری و تجاری در مرز بین المللی مهران و راه اندازی منطقه آزاد تجاری در این خروجی بین المللی در آینده نزدیک، ضرورت افزایش شمار پروازهای داخلی و برقراری پروازهای خارجی و به تبع آن ترمینال های مسافری در فرودگاه شهدای ایلام برای جابجایی مسافران و حمل کالاها را دو چندان کرده است.

وی عنوان کرد: ترمینال بین المللی فرودگاه ایلام با ظرفیت تقریبی ۵۰۰ مسافر در روز با هدف تزانزیت و جا بجایی مسافران بین المللی در فرودگاه ایلام در حال ساخت است. طرح ترمینال بین المللی فرودگاه ایلام در زمینی با زیربنای پنج هزار و ۷۰۰ متر و در سه مرحله با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع شرکت فرودگاه های کشور و منابع استانی احداث می شود.

وی تاکید کرد: مرحله نخست اجرای این طرح شامل اجرای فونداسیون و اسکلت فلزی است که هم اکنون عملیات ساخت آن با پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۷۰ درصدی در حال اجراست. در صورت تامین اعتبار بزودی این مرحله که شامل فونداسیون و اسکلت بندی است به پایان رسیده و عملیات اجرایی مرحله دوم آن توسط شرکت فرودگاه های کشور آغاز خواهد شد.

میرجعفریان یادآور شد: مبلغ قرارداد منعقد شده با پیمانکار مربوطه برای تکمیل مرحله نخست این طرح ۳۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۱۴ میلیارد ریال از آن پرداخت شده است.




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر فرودگاه شهدای ایلام از انجام ۴۰ سورتی پرواز از فرودگاه ایلام طی ایام نوروز خبر داد .

|

حدود ۵۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی برای محوطه سازی فرودگاه شهدای ایلام برآورد شده که اکنون ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد . ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با متراژ ۵هزار و ۸۸۰ متر مربع با اعتبار ۲ هزار ۹۰۰ میلیارد ریال (به قیمت روز) از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها برای ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پروازهای فرودگاه شهدای ایلام در مسیر تهران - ایلام - تهران از روز یکشنبه مورخ یکم بهمن ماه به ۲۴ سورتی پرواز در طول هفته ...

|

نظرات کاربران