در حال بارگذاری ...

جذب گردشگر خارجی با اجازه پرواز ویژه به ایرلاین‌ها


در همین راستا رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز با توجه به این سند گفته است که با رشد ۱۲ درصدی ورود گردشگر به ایران ۸ میلیارد دلار درآمد از صنعت گردشگری نصیب کشور شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، سازمان هواپیمایی در راستای جذب گردشگر خارجی به ایرلاین‌های داخلی اجازه انجام پرواز ویژه داد.

مرتضی دهقان مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی، گفت: بر اساس تصمیمی که در سازمان هواپیمایی کشور صورت گرفته به شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی اعلام کرده‌ایم اگر به نحوی برنامه‌ریزی کنند که مسافر و گردشگر خارجی وارد کشور شود، علاوه بر موافقت‌نامه‌های هوایی که با کشورهای مختلف داریم به آنها اجازه پرواز به صورت ویژه می‌دهیم.

وی در همین رابطه ادامه داد: چندین شرکت هواپیمایی با مراجعه به ما اعلام داشتند که قصد وارد کردن تورهای گردشگری به کشور دارند، اما این گردشگران حاضر نیستند با هر ایرلاینی وارد کشور شوند و می‌خواهند با ایرلاین‌های خاص سفر کنند.

دهقان با بیان اینکه بحث ورود گردشگر به کشور برای ما دارای اهمیت زیادی است خاطرنشان کرد: ورود گردشگر عامل مهمی در رشد اقتصادی محسوب می‌شود و برای کشور ارزآوری دارد، این قول را دادیم که در این حوزه کمک دهنده آژانس‌ها باشیم و از حساسیت‌هایمان کم کنیم.

وی تصریح کرد: این تصمیم درحالی گرفته شده است که در بحث پروازهای خروجی تا جایی که بتوانیم سخت می‌گیریم و اجازه مانور ایرلاین‌های خارجی را نمی‌دهیم اما در پروازهای ورودی این کمک بزرگ را می‌کنیم و اجازه حضور ایرلاین خارجی را با هدف وارد کردن گردشگر به کشور داده‌ایم.

سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور که سال ۱۴۰۴ به پایان می‌رسد، تاکید دارد که ایران باید به درآمد سالانه ۲۰ میلیارد دلار دست یابد.

در همین راستا رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز با توجه به این سند گفته است که با رشد ۱۲ درصدی ورود گردشگر به ایران ۸ میلیارد دلار درآمد از صنعت گردشگری نصیب کشور شده است، لذا سهم جمهوری اسلامی تا ۱۰ سال آینده باید به ۲۰ میلیون گردشگر با درآمد ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار برسد.




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

مجموعا ۳۹۴۴ مجوز اعم از برنامه‌ای و فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای مسیرهای داخلی صادر شده‌ است . از مجموع ۳۹۴۴ مجوز صادر شده ۳۱ درصد مربوط به مسیر مشهد مقدس بوده‌ است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از رشد ۷ درصدی سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد . 

|

۱۵۵ فروند هواپیما برای علمیات پروازهای نوروزی فعال بودند که ظرفیت عرضه به ۴۵ هزار صندلی در روز رسید .

|

نظرات کاربران