در حال بارگذاری ...
  • توقیف کشتی برای صیانت از نام خلیج فارس در بندر امام خمینی


    بندرامام خمینی(ره) به منظور جلوگیری از ورود خدشه به این نام ملی و تاریخی توسط کشتی های خارجی متردد، رعایت این مقوله را به جدیت طی بررسی کلیه اسناد کشتی های متردد در دستور کار قرار داده است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، یک فروند کشتی خارجی به دلیل عدم رعایت استفاده از نام بین المللی خلیج فارس و به منظور  صیانت از هویت این آبراه تاریخی، در جریان بررسی های مرکز کنترل و بازرسی کشتی‌ها در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)  توقیف گردید.

    معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به درج نام خلیج فارس در اسناد و مدارک بین المللی و لزوم رعایت استفاده از این نام حسب الزامات و مقررات جهانی، اظهار داشت: از آنجا که نام خلیج فارس در تمامی متون تاریخی همواره به همین صورت درج شده است، مرکز کنترل و بازرسی شناورهای منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به منظور جلوگیری از ورود خدشه به این نام ملی و تاریخی توسط کشتی های خارجی متردد، رعایت این مقوله را به جدیت طی بررسی کلیه اسناد  کشتی های متردد در دستور کار قرار داده است.

    مهندس ابوطالب گرایلو در ادامه افزود: در جریان این بررسی ها، یک فروند کشتی با نام فئودورا (FEODORA)  و تحت پرچم پاناما و مالکیت یک شرکت اماراتی که از واژه ای مجعول به جای نام خلیج فارس استفاده نموده بود؛ توسط مرکز کنترل و بازرسی کشتی های این مجتمع بندری توقیف و تا حصول نتیجه در خصوص حذف واژه مجعول از اسناد آن، از دادن هر گونه خدمات ممانعت به عمل آمد.

    یادآور می شود که نظارت های  لازم به منظور صیانت از نام خلیج فارس توسط کشتی های ورودی، بر اساس قوانین ملی جمهوری اسلامی ایران چندین سال است که به طور  جدی توسط مرکز کنترل و بازرسی کشتی ها  منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می گیرد.




    مطالب مرتبط

    عملیات بارگیری قیرمایع پیش از این در پایانه تخصصی نفتی منطقه ویزه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و از طریق مخازن و کریدور خطوط لوله مشترک انجام می‌گرفت .

    |

    منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی حمل و نقل کالاهای اساسی از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی جهت بهره‌گیری از شبکه ریلی برخوردار بوده است .

    |

    ۲۳۷ شرکت بخش خصوصی با برخورداری از ۱۱۵۶۰ نفر نیروی انسانی در بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) فعالیت می‌نماید که با اهتمام و تشریک مساعی شرکت‌های فعال بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ تعهد اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت کامل محقق شده است .

    |

    بندر شادگان به عنوان یکی از بنادر محلی استان خوزستان دارای ۲ پست اسکله است که با ایجاد زمینه مساعد برای فعالیت بازرگانان در رونق کسب و کار و تجارت در شهرستان شادگان از اهمیت اقتصادی ویژه‌ای برخوردار است .

    |

    بهبود استحکام دیوار‌های پیرامونی محدوده‌ی طرح ، ایجاد حریم مناسب و ممانعت از ورود افراد متفرقه، زیبایی ظاهری دیوار‌ها متناسب با موقعیت و افزایش امنیت کالا‌ها و تجهیزات از جمله این ویژگی‌ها است .

    |

    نظرات کاربران