در حال بارگذاری ...
  • حمایت قطعی دولت از شرکت‌های هواپیمایی


    وقتی نگاهی کوچک به صنعت هوانوردی ایران کرده و آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم به یقین می‌رسیم که باید افقی کاملا متفاوت نسبت به ۲۰ سال گذشته داشته باشیم.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، وزیر راه و شهرسازی در جلسه دیدار با مدیران عامل ایرلاین‌های کشور ضمن تأکید بر حمایت قطعی دولت از شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: بدون شک صنعت هواپیمایی یکی از پیشتازهای توسعه ایران به شمار می‌رود.

    جلسه دیدار مدیران عامل ایرلاین‌های کشور با وزیر راه و شهرسازی با هدف ارائه گزارش‌های لازم درخصوص  اقدامات انجام شده در زمینه دستورالعمل تأسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی در ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

    در این نشست عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور حسابداری و حسابرسی و سایر کارشناسان و مسئولان این حوزه همراه مدیران عامل ایرلاین‌های کشور حضور داشتند.

    با توجه به انتشار شیوه‌نامه تأسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی در اسفندماه سال ۹۴ و تعیین شرایطی خاص برای ایجاد این شرکت‌ها و همچنین اخذ پروانه بهره‌برداری، مدیران عامل ایرلاین‌ها در این جلسه گزارش کاملی از اقدامات انجام شده در راستای این شرایط پرداختند و همچنین مشکلات خود در این مسیر را به وزیر راه و شهرسازی مطرح کردند.

    براساس این شیوه‌نامه کفایت مالی متقاضی یکی از الزامات دریافت تاییدیه بازرگانی بوده و با توجه به نوع پروانه بهره‌برداری مورد درخواست متقاضی و به منظور احراز توان مالی متقاضی بابت تأمین زیرساخت‌های عملیاتی و اداری تعیین می‌شود.

    نکته قابل توجه آن است که حداقل مجموع دارایی‌های مورد نیاز برای انواع پروانه‌های بهره‌برداری براساس تعداد و مشخصات هواپیماها و تجهیزات پیش‌بینی شده در طرح توجیه فنی و اقتصادی کسب و کار شرکت، سایر دارایی‌های ثابت و سرمایه در گردش مورد نیاز تعیین می‌شود (حداقل تعداد ناوگان شرکت در تمامی دوره فعالیت خود نباید از حداقل تعداد تعیین شده توسط سازمان برای هر نوع پروانه بهره‌برداری کمتر باشد).

     

     

    در این راستا متقاضی موظف است بعد از دریافت موافقت‌نامه اصولی و در زمان ثبت شرکت، میزان سرمایه ثبتی خود را معادل حداقل ۳۵ درصد مجموع دارایی‌های در نظر گرفته شده برای نوع پروانه بهره‌برداری مورد درخواست (طبق بند ۲ این دستورالعمل) به ثبت برساند. این میزان در زمان صدور پروانه بهره‌برداری ۳ ساله می‌بایست به میزان مبلغ مجموع دارایی‌های در نظر گرفته شده برای نوع پروانه بهره‌برداری افزایش یابد.

    آخوندی در این نشست با توجه به نوع مشکلات ارائه شده از سوی ایرلاین‌ها و چگونگی رسیدگی به این موارد اعلام کرد: بدون شک دولت از شرکت‌های هواپیمایی حمایت کافی خواهد کرد. از این رو می‌خواهیم که تمامی مشکلات به صورت جزء به جزء و به نوبت به کمک کارشناسان و مشاوران در وزارت راه و شهرسازی بررسی و مورد پیگیری قرار گیرد.

    وی در ادامه با بیان اینکه صنعت هواپیمایی یکی از پیشتازهای توسعه ایران به شمار می‌رود گفت: من در این زمینه بسیار به آینده خوش‌بین هستم، قطعا مردم در بخش هوایی انتظار زیادی از ما دارند. وقتی نگاهی کوچک به صنعت هوانوردی ایران کرده و آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم به یقین می‌رسیم که باید افقی کاملا متفاوت نسبت به ۲۰ سال گذشته داشته باشیم.

    وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر انجام تمامی بندهای شیوه‌نامه و مقررات برای دریافت پروانه بهره‌برداری و تمدید آن تا زمان تعیین شده (نیمه مردادماه) از سوی ایرلاین‌ها بیان کرد: امیدواریم با کمک شما عزیزان که همگی تجربه بالایی در این زمینه دارید شاهد موفقیت‌های ارزنده‌ای در این بخش باشیم. من از شما می‌خواهم که به من در رسیدن اهداف روشنی که ارائه کرده و به آن متعهد شده‌ایم کمک کنید. ما به هیچ‌وجه نباید در اهدافی که بیان کردیم کوتاهی داشته باشیم، بنابراین آمادگی خود را برای کمک به رفع هر مشکلی در این صنعت اعلام می‌کنم.




    مطالب مرتبط

    تغییر کفایت سرمایه برای تاسیس شرکت هواپیمایی از ۱۰۰ میلیون دلار به ۸۰۰ میلیارد تومان

    تغییر کفایت سرمایه برای تاسیس شرکت هواپیمایی از ۱۰۰ میلیون دلار به ۸۰۰ میلیارد تومان

    هر چند شرایط اقتصادی کشور و شرایط شرکت‌های هواپیمایی در دوران کرونا بر سرمایه گذاری در این صنعت اثرگذار بوده اما همواره درخواست برای تاسیس شرکت هواپیمایی جدید وجود داشته و دارد .

    |

    بررسی فرصت های سرمایه گذاری توسعه هوانوردی عمومی در استان هرمزگان

    بررسی فرصت های سرمایه گذاری توسعه هوانوردی عمومی در استان هرمزگان

    حمل و نقل هوایی کوچک موجب ایجاد شبکه پروازی مویرگی و برقراری ارتباط هوایی درون استانی و میان استانی می شود و می تواند فرودگاه های کوچک و اقماری را از طریق فرودگاهی بزرگ چون بندرعباس به کشور متصل کند .

    |

    مخالفت سازمان هواپیمایی با اخذ عوارض مضاعف شهرداری‌ها از ایرلاین‌ها

    مخالفت سازمان هواپیمایی با اخذ عوارض مضاعف شهرداری‌ها از ایرلاین‌ها

    یکی از اشکالاتی که در این خصوص مطرح می‌شود این است که مطابق قانون ، شهرداری از شهری که در آن بلیت صادر شده است ، می‌تواند عوارض دریافت کند ؛ این در حالی است که ممکن است یک نفر از خانه‌اش بلیت خریداری کرده باشد و بعد به منطقه دیگری برود و از آنجا سوار هواپیما بشود ؛ بنابراین ...

    |

    خودداری شرکت های هواپیمایی از فروش بلیت قبل از صدور مجوز پرواز به منظور حفظ حقوق مسافر

    خودداری شرکت های هواپیمایی از فروش بلیت قبل از صدور مجوز پرواز به منظور حفظ حقوق مسافر

    شرکت های هواپیمایی موظف شدند ضمن برخورد قاطع با سایت ها و دفاتر متخلفی که فاقد مجوز سازمان هواپیمایی کشوری بوده و اقدام به فروش بالاتر از نرخ مصوب بلیت ها می کنند ، عوامل فروش متخلف را جهت پیگیری و برخورد قضایی به سازمان معرفی کنند .

    |

    نظرات کاربران