در حال بارگذاری ...
  • فرودگاه امام (ره) مرکز اعزام و پذیرش ۷۰ درصد مسافران بین‌المللی


    فرودگاه امام (ره) با ارسال ۱۱ میلیون و ۴۴ هزار و ۳۸ کیلوگرم بار بیشترین سهم را در این جابه‌جایی‌ها برعهده داشت.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، در خردادماه امسال ۷۰ درصد از ۸۲۹ هزار ۲۹۳ مسافر بین‌المللی و هوایی ایران از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اعزام و پذیرش شدند.

    بر اساس آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خردادماه امسال فرودگاه‌های ایران، میزبان ۸۲۹ هزار ۲۹۳ مسافر بین‌المللی بودند که سهم فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اعزام و پذیرش ۵۸۱ هزار و ۶۸۸ مسافر برابر با ۷۰.۱۴ درصد بود.

    پس از فرودگاه امام خمینی(ره) فرودگاه مشهد با اعزام و پذیرش ۱۰۸ هزار و ۹۳۵ مسافر در رتبه دوم، فرودگاه اصفهان با اعزام و پذیرش ۳۳ هزار و ۵۹۲ مسافر در رتبه سوم و فرودگاه شیراز با انتقال ۲۹ هزار و ۵۱۵ مسافر در رتبه چهارم پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های بین‌المللی ایران شناخته شدند. در حقیقت ۹۰.۸۹ درصد مسافران بین‌المللی در خردادماه به وسیله این چهار فرودگاه اعزام و پذیرش شدند.

    همچنین در این مدت در فرودگاه امام خمینی(ره) ۴ هزار و ۴۲ پرواز برابر با ۶۴.۴۶ درصد پروازها نشست و برخاست داشتند. فرودگاه مشهد نیز با ۸۴۳ پرواز بین‌المللی، فرودگاه اصفهان با ۳۰۴ پرواز بین‌المللی و فرودگاه شیراز با ۲۴۶ پرواز بین‌المللی سهم ۸۶.۶۷ درصد از مجموع ۶ هزار و ۲۷۱ پروازهای بین‌المللی را به خود اختصاص دادند.

    در خردادماه امسال ۱۵ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۸۸۹ کیلوگرم بار از طریق فرودگاه‌های بین‌المللی ایران ارسال و پست شد. فرودگاه امام (ره) با ارسال ۱۱ میلیون و ۴۴ هزار و ۳۸ کیلوگرم بار بیشترین سهم را در این جابه‌جایی‌ها برعهده داشت.

    همچنین فرودگاه مشهد با ارسال و پست ۱ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۶۸۸، فرودگاه اصفهان با ارسال و پست ۶۸۲ هزار و ۳۳۶ و فرودگاه شیراز با ارسال و پست ۵۷۱ هزار و ۷۰ کیلوگرم بار در رتبه‌ها بعدی قرار داشتند. به این ترتیب ۹۱.۹۶ درصد بارهای بخش بین‌المللی از طریق این چهار فرودگاه ارسال و پست شدند.




    نظرات کاربران