در حال بارگذاری ...
  • چهار کیلومتر از چهارخطه گچساران - بابامیدان آماده بهره برداری


    این راه ارتباطی محور یکی از جاده های مهم پرترافیک جنوب کشور محسوب می شود که در ایام تعطیل و دیگر روزهای سال شاهد حجم زیاد تردد است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر ساخت راه های کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار کیلومتر از چهار خطه گچساران - بابامیدان آماده بهره برداری شده است و تا پایان هفته آینده زیربار ترافیک خواهد رفت

    محمد احمدی افزود: این جاده جزو قطعه دوم چهار خطه گچساران به بابامیدان و در مسیر جاده ارتباطی خان احمد تا شهرک صنعتی قرار دارد. وی اظهار کرد: سه کیلومتر از قطعه دوم این چهار خطه هم اکنون زیر بار ترافیک است.

    مدیر ساخت راه های کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: قطعه دوم چهار خطه گچساران -بابامیدان به طول ۱۱ کیلومتر با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و یک قطعه از جاده گچساران به بهبهان در مسیر ارتباطی فلکه نرگسی شهر دوگنبدان تا روستای سعادت آباد که هم اکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال ۹۵ بهره برداری خواهد شد.

    وی از تصویب ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح در سال ۹۵ خبر داد. احمدی بیان کرد: پروژه چهارخطه بابامیدان، گچساران به بهبهان با طول ۱۵۰ کیلومتر در حال اجراست. ۱۰۸ کیلومتر از این جاده در استان کهگیلویه و بویراحمد،۲۵ کیلومتر در استان فارس و ۱۷ کیلومتر آن نیز در استان خوزستان قرار دارد. ۶۰ کیلومتر از این پروژه هم اکنون در حال انجام عملیات اجرایی است. عملیات اجرایی ۱۲ کیلومتر از جاده گچساران -بابامیدان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    وی با اشاره به اهمیت چهارخطه شدن جاده ارتباطی گچساران به بهبهان در کاهش تصادفات جاده ای به دلیل ترانزیتی بودن این مسیر افزود: با تکمیل این جاده، تحول چشمگیری در تسهیل تردد در این جاده شریانی ایجاد خواهد شود.

    احمدی با اشاره به محور مواصلاتی بابا میدان- گچساران و نقش مهم آن در کاهش ترافیک اظهار کرد: این راه ارتباطی محور یکی از جاده های مهم پرترافیک جنوب کشور محسوب می شود که در ایام تعطیل و دیگر روزهای سال شاهد حجم زیاد تردد است که با تکمیل و دو باند کردن آن بخش مهمی از این مشکلات برطرف خواهد شد. این طرح که عملیات اجرایی آن که در سال ۱۳۹۰ شروع شد و براساس برنامه زمان بندی باید تا سال ۹۹ بهره برداری شود.

    کهگیلویه و بویراحمد با داشتن حدود ۹۳ کیلومتر دارای کمترین طول بزرگراه در کشور است. شاخص برخورداری این استان از بزرگراه تا سال ۹۲ نیز کمتر از ۵۰ کیلومتر بود.

    چهار هزار و ۷۶۴ کیلومتر راه روستایی، یک هزار و ۱۴۱ کیلومتر راه اصلی، ۵۰۵ کیلومتر راه فرعی و ۹۳ کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.




    نظرات کاربران