در حال بارگذاری ...

از سرگیری پروازهای برنامه‌ای ایران و ترکیه


از امروز با توجه به فراهم شدن انجام پروازها، شرکت های هواپیمایی داخلی و ترکیه‌ای می توانند نسبت به انجام پروازهای برنامه ای خود به این کشور اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، عضو هیات مدیره و معاون فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داده است که تا این لحظه مسافران در قالب ۱۶ پرواز به کشور بازگشته‌‌اند. همزمان سازمان هواپیمایی کشوری هم اعلام کرده است که ‌پروازهای برنامه‌ای ایران و ترکیه نیز از سرگرفته شد.

کوروش فتاحی‌ عضو هیات مدیره و معاون فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفته است: پس از اتفاقات اخیر کودتا در کشور ترکیه، پروازهای ایران به فرودگاه‌های ترکیه لغو شد و پس از آن بود که طبق الزام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، همه پروازهای توریستی به ترکیه تا اطلاع بعدی ممنوع اعلام شد. در این راستا، برنامه‌ریزی شد برای بازگشت مسافران مانده در فرودگاه‌های ترکیه، مجوزهای انجام پروازهای بدون مسافر از ایران صادر شود، تا ایرلاین‌ها مشتریان طرف قرارداد خود را در فرودگاه ترکیه به ایران برگردانند.

معاون فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) توضیح داده است از ظهر روز گذشته تا امروز ۱۹ پرواز خالی به ترکیه انجام شد که تا این لحظه ۱۶ پرواز به ایران برگشته‌اند و مسافران را از ترکیه خارج کردند.تا زمانی که مطمئن شویم هیچ ایرانی در فرودگاه‌های ترکیه نمانده است، این پروازها انجام می‌شود. صدور مجوز پروازهای خالی برای ایرلاین ها توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی مشتری‌های خود را جابه‌جا می‌کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفته است : پروازهای برنامه‌ای ایران و ترکیه از سرگرفته شد. از آنجا که به علت وقوع کودتای نافرجام در ترکیه از ساعت ۲۳:۳۰ مورخ روز جمعه ۲۵/۴/۹۵ با بسته شدن فرودگا‌ه های این کشور متوقف شده بود، از امروز با توجه به فراهم شدن انجام پروازها، شرکت های هواپیمایی داخلی و ترکیه‌ای می توانند نسبت به انجام پروازهای برنامه ای خود به این کشور اقدام کنند.

جعفرزاده ضمن توصیه به روابط عمومی‌های شرکت‌های هواپیمایی نسبت به اطلاع رسانی به مسافران خود، از مسافران پروازها نیز خواست اطلاعات بیشتر در مورد زمان پرواز ها و زمان مراجعه به فرودگاهها را از ایرلاین های مربوطه پیگیری کنند.

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

|

مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

|

لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

|

         

|

مطابق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری ، به دلیل حساسیت بالای سرویس مراقبت پرواز و تاثیر مستقیم آن بر ایمنی پروازهای فرودگاه ، بازرسی ایمنی از واحدهای ارائه دهنده آن به صورت سالانه انجام می گردد تا از تطابق کیفی و کمی آن با قوانین و استانداردهای بالادستی اطمینان حاصل شود .

|

نظرات کاربران