در حال بارگذاری ...
  • راه اندازی سامانه هوشمند اطلاعات پرواز در فرودگاه مهرآباد


    این سامانه کاملا به صورت «وب بیس» بوده که این امر سهولت و سرعت استفاده از این سیستم را بالا خواهد برد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، سامانه هوشمند مرکزی برای ارائه اطلاعات همزمان پروازهای فرودگاه‌ها در مهرآباد راه‌اندازی شد.

    این اقدام توسط حوزه فناوری اطلاعات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در راستای ارتقای خدمات فرودگاهی و جلب کسب رضایت مسافران و مراجعان فرودگاهی صورت گرفته و بر این اساس سیستم اعلان پرواز فرودگاه مهرآباد تعویض و مطابق با استانداردهای روز جهانی بروز رسانی شد.

    پیش از این نیز٬ سامانه هوشمند اطلاعات پرواز در فرودگاه‌های بین‌المللی مشهد و بندرعباس به‌صورت راه‌اندازی شده بود.

    هدف از نصب این سیستم جدید ایجاد یک سامانه متمرکز کشوری برای ارائه اطلاعات همزمان پروازهای فرودگاه‌ها به صورت هوشمند است که قابلیت اطلاع‌رسانی دقیق و یکپارچه را در این حوزه را فراهم کرده و عملا هیچ‌گونه عدم انطباق اطلاعات پروازها در مبدا و مقصد مشاهده نخواهد شد.

    این سامانه کاملا به صورت «وب بیس» بوده که این امر سهولت و سرعت استفاده از این سیستم را بالا خواهد برد. اینکه مشکلات و حجم کار حوزه پشتیبانی فنی در سمت کاربر را به حداقل خواهد رساند.

    یکی دیگر از ویژگی‌های سامانه جدید برخورداری از قابلیت گزارش‌گیری بسیار دقیق و متنوع است.

    پخش نوای اذان به‌صورت همزمان در ترمینال‌های فرودگاه و اتصال به سامانه‌های دیگر فرودگاهی برای دقیق‌تر شدن اطلاع‌رسانی (پیام‌های هوانوردی، برج مراقبت) و همچنین استفاده از استانداردهای بروز ناوبری و FIDS و تغییر در جلوه‌های بصری نمایش‌گرهای سالن برای راهنمایی مخاطبان از دیگر قابلیت‌های این سامانه است.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل عمران و توسعه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از بهره برداری از پروژه های فرودگاه آبادان در آینده ای نزدیک ...

    |

    فرودگاه‌های اهواز ، ساری ، یزد ، کرمان ، رشت ، اردبیل ، تبریز ، زنجان ، شیراز ، مشهد ، اصفهان ، زاهدان ، بندرعباس ، بیرجند ، ارومیه ، بوشهر ، گرگان و همدان به‌عنوان فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) ، قشم و چابهار به‌عنوان فرودگاه‌های ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مسئول عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از انجام ۱۹ هزار و ۴۷۸ پرواز در ۵۶ فرودگاه تحت مالکیت این شرکت حد ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و راهبر فرودگاه بین المللی فرودگاه مهرآباد گفت : با تلاش ماندگار ...

    |

    طبق اطلاعات دریافت شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی ، با پایان یافتن عملیات نوروزی ۱۹ هزار و ۴۷۸ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت طی مدت مذکور صورت گرفت که افزایش دو درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد .

    |

    نظرات کاربران