در حال بارگذاری ...
  • ساخت سه هزار کیلومتر راه روستایی در سال جاری


    ۵۰ درصد اعتبار طرح‌های مشارکتی از محل اعتبارهای دولتی تامین می‌شود که در این راستا هیچ محدودیتی وجود ندارد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، سرپرست معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: سه هزار کیلومتر راه روستایی طبق برنامه بودجه سال ۹۵ با شش هزار میلیارد ریال اعتبار در نقاط مختلف کشور احداث می‌شود.

    سید حسین میرشفیع سرپرست معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های مراغه اظهار داشت: سه هزار کیلومتر راه روستایی امسال در کشور ساخته می‌شود و برای این میزان راه روستایی ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب شده است که ساخت این مقدار راه روستایی میزان برخورداری ۹۱.۵ درصدی ۲۲ میلیون نفر جمعیت روستایی کشور از راه آسفالته را به ۹۵ درصد می‌رساند.

     وی افزود: طبق تفاهم‌نامه بین دولت و وزارت راه و شهرسازی، ۵۰ درصد اعتبار طرح‌های مشارکتی از محل اعتبارهای دولتی تامین می‌شود که در این راستا هیچ محدودیتی وجود ندارد. برهمین اساس آذربایجان شرقی از استان های پیشگام در این حوزه بوده و مراغه نیز با ۱۱ تفاهم نامه در ردیف شهرستان‌های برتر است.

    معاون ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از پرداخت معوقه ۵۵ میلیارد ریالی تملک قطعه اول آزاد راه مراغه - هشترود در مرداد سال جاری خبر داد و گفت: طبق زمان‌بندی این وزارتخانه و پیمانکار طرح، قطعه اول این آزادراه تا تیرماه سال ۹۶ تکمیل و آسفالت می‌شود.




    مطالب مرتبط

    پل شماره یک این پروژه با استفاده از روش تابلیه و تیرهای پیش ساخته احداث شده است و با توجه به طول ۴۰ متری و وزن حدود ۱۰۰ تنی این تیرها ساخت ، حمل و نصب هر یک از این تیرها مشخصات و دستورکار مخصوص به خود را دارد و از نمونه های قابل ذکر در ساخت آزادراه محسوب می شود .

    |

    نظرات کاربران