در حال بارگذاری ...
  • عملیاتی شدن بهسازی پل‌های جاده‌ای استان قم


    بازه زمانی جهت تکمیل این پروژه یکساله است که امیدواریم در صورت مساعدت شرایط جوی و دیگر عوامل اجرایی این پروژه تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری رسد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: با قراردادی بالغ بر هیجده میلیارد ریال تعمیرات اساسی ده دستگاه پل در محورهای جاده‌ای استان قم اجرایی شد.

    در ادامه فعالیت‌ عمرانی حوزه مدیریت راهداری استان قم، طرح بهسازی چندین دستگاه پل در محورهای جاده‌ای استان قم عملیاتی شد.

    داود طلوعی سرپرست مدیریت راهداری استان قم ضمن اعلام این خبر افزود: پروژه تعمیرات اساسی پل‌های واقع در محورهای جاده‌ای سلفچگان-راهجرد (دو دستگاه) آزادراه قم-تهران (سه دستگاه) و محورهای دستجرد –تفرش، دستجرد-باغ یک، قدیم قم-تهران، کمربندی قم-اراک و دلیجان-سلفچگان هر کدام یک دستگاه (جمعا ده دستگاه پل) آغاز شد.

    وی مبلغ این قرارداد را بالغ بر هیجده میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بازه زمانی جهت تکمیل این پروژه یکساله است که امیدواریم در صورت مساعدت شرایط جوی و دیگر عوامل اجرایی این پروژه تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری رسد.

    طلوعی برخی از اقدامات تعمیراتی پل‌های مذکور مانند، برداشت و تخریب بتن سازه‌ای در تابلیه پل‌ها با آب پرفشار را برای نخستین بار در کشور دانست و افزود: بخشی دیگر از اقدامات تخصصی که در بهسازی پل‌های فوق الذکر لحاظ شده است شامل: اجرای میکرو ملات حفاظتی، اجرای درز انبساط آسفالت پلیمری، اجرای کامپوزیت‌های الیاف کربن CFRP و نصب آندهای فدا شونده و تزریق اپوکسی برای ترمیم ترک سازه‌ای هستند که در زمره تکنولوژی‌های جدیدی هستند که  جهت بهسازی پل‌ها در کشور مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

    سرپرست مدیریت راهداری استان از ابنیه پل‌ها، راهدارخانه و .... و خطوط مواصلاتی کشور به عنوان سرمایه‌های ملی یاد کرد و گفت: این سرمایه‌ها امانتی است که به ما سپرده شده و وظیفه داریم ضمن استفاده بهینه استفاده نسبت به صیانت و ارتقاء کمی و کیفی آنها تلاش نماییم.

     




    نظرات کاربران