در حال بارگذاری ...
  • اضافه شدن قطار ۵ ستاره گردشگری به ناوگان ریلی فارس


    از اوایل مرداد امسال قطار گردشگری راه اندازی می شود و در صورت همکاری تورها و آژانسهای گردشگری فعالیت این قطار ادامه دارد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،  مدیرکل راه آهن استان فارس از افزوده شدن قطار ۵ ستاره گردشگری به ناوگان ریلی این استان خبر داد.

    مهرداد انصاری گفت: قطار پنج ستاره فدک به حمل ونقل ریلی استان افزوده شده و در مسیر شیراز- تهران و برعکس تردد دارد.

    وی با اشاره به اینکه ۲۰ نوع خدمات دیگر به مسافران قطار ارائه میشود، ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر استقبال مردم از این قطار گردشگری بسیار کم است و در صورت ادامه این وضعیت به طور حتم قطار از فارس گرفته می شود. با این استقبال کم مردم به طور حتم برای شرکت خصوصی با صرفه نیست و ترجیح می دهد که این قطار را به استانهای دیگر که استقبال مردم بهتر است منتقل کند.

    انصاری با اشاره به راه اندازی قطار گردشگری شیراز- مرودشت اظهار داشت : از اوایل مرداد امسال قطار گردشگری راه اندازی می شود و در صورت همکاری تورها و آژانسهای گردشگری فعالیت این قطار ادامه دارد.

    وی با بیان اینکه باید مردم را به سمت استفاده از قطار سوق داد، تاکید کرد: با توجه به اتفاقات ناگواری که در جاده ها می افتد باید اقداماتی صورت تا مردم به استفاده از ناوگان ریلی به جای ناوگانهای دیگر استفاده کنند.

    مدیر کل راه آهن استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر قطار هر روز از شیراز به سمت تهران حرکت می کند و مسافران مشهد نیز می توانند با استفاده از این قطار به صورت دوسره به مشهد سفر کنند و  در صورت استقبال مسافران مسیر شیراز مشهد روزانه می شود. هم اکنون میانگین سرعت قطار در خطوط ریلی استان فارس ۱۲۰ کیلومتر است اما از سال گذشته در ۲۵ درصد از محورهای ریلی استان فارس سرعت قطار به ۱۴۰ کیلومتر افزایش یافته است.

     




    نظرات کاربران