در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت ۴۸ درصدی آزادراه خرم آباد - بروجرد - اراک


    این طرح به طول ۱۳۵ کیلومتر متصل کننده کریدور شمال به جنوب کشور به محورهای استان لرستان است که ۸۰ کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی لرستان قرار دارد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،  استاندار لرستان گفت: طرح احداث آزادراه خرم اباد - بروجرد - اراک با ۴۸ درصد پیشرفت کاری در دست انجام است.

    هوشنگ بازوند در جریان بازدید از این طرح به همراه جمعی از خبرنگاران استان افزود: این طرح به نامدار سردار شهید بروجردی نامگذاری شده و یکی از طرح های بزرگ و فعال کشور محسوب می شود. قرارداد اولیه اجرای این طرح ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده اما پیش بینی می شود با تعدیل قرارداد، این میزان به ۱۲هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

    استاندار لرستان با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا دو موسسه فعال خود را برای این طرح انتخاب کرده، گفت: بزرگترین تونل آزادراه به طول ۳.۵ کیلومتر ۲۶  درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    بازوند با اشاره به اینکه تاکنون برای احداث این تونل ۹۸۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده ادامه داد: انتظار می رود با ساخت مابقی تونل ها، این تعداد به یکهزار و ۵۰۰ نفر افزایش یابد.

    وی پیشرفت کلی طرح آزادراهی را ۴۸ درصد عنوان کرد و افزود: با توجه به انتخاب لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی، تکمیل و تمام طرح های زیرساختی تاثیر بسزایی در توسعه همه جانبه لرستان خواهد داشت.

    این طرح به طول ۱۳۵ کیلومتر متصل کننده کریدور شمال به جنوب کشور به محورهای استان لرستان است که ۸۰ کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی لرستان قرار دارد.

    این جاده با مشخصات آزاد راهی سه خط رفت و سه خط برگشت در حال ساخت می باشد که ۱۱ کیلومتر آن در قالب تونل طراحی شده است و مسیر جدید را ۵۰ کیلومتر نسبت به محور قبلی کوتاه تر می کند.

    نماینده مردم خرم آباد وچگنی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت : طرح راه آهن دورود - خرم آباد مسیری برای برون رفت از تنگناهای موجود مردم در این منطقه است .




    مطالب مرتبط

    فراهم کردن بستر مناسب جهت استفاده از زیرساخت‌های بندری و تجهیزات در بندر شهید بهشتی ، مشارکت بخش خصوصی در توسعه فعالیت‌های بندری و جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در توسعه اقتصاد دریامحور و توسعه سواحل مکران از جمله اهداف اجرایی پروژه های لجستیکی محسوب می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا رحمانی مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی اظهار کرد : با بیان اینکه خط آهن چابهار - زاهدان تا سال ۹۹ حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشت ، گفت : حدود ۶۰ درصد این ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عباس اکبری جانشین فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در مراسم شروع عملیات اجرایی فاز دوم فرودگاه امام خمینی گفت : قرارگاه ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سعید چلندری در آئین شروع مراسم عملیات اجرایی فاز دوم فرودگاه امام خمینی گفت : آرزوی دیرینه مردم در بخش هوانوردی عمومی پس از ...

    |

    نظرات کاربران