در حال بارگذاری ...

افزایش ۱۵ درصدی صادرات از بندر بوشهر در سال گذشته


میزان تخلیه و بارگیری کالا با تکمیل طرح و توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین، به ۱۵ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد که نقش مهمی در رونق منطقه و توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفته است در اجرای طرح توسعه بنادر ۱۱ گانه استان بوشهر اعتبارات ملی متمرکز اجرای طرح‌های بندری از ۶۳۰ میلیارد ریال در سال گذشته به ۸۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۵ افزایش یافت.

محمدمهدی بنچاری با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه تجارت دریایی نقش مهم و تاثیرگذاری دارد گفته است: استان بوشهر به سبب هم‌جواری با خلیج فارس و کشورهای این حوزه نقش تاثیرگذاری در حوزه تجارت دریایی و ارتباط بازرگانان و ساحل نشینان با این مناطق دارد.

وی با اشاره به اینکه در استان بوشهر ۱۱ بندر تجاری و ملوانی فعال است، خاطر‌نشان کرد: با توسعه زیرساخت‌های بندری  و ارائه خدمات مطلوب به تجار بوشهری صادرات از بندر بوشهر در سال گذشته درمقایسه با سال ماقبل آن، ۱۵ درصد افزایش یافت.

بنچاری حجم کل صادرات غیرنفتی بندر بوشهر در سال گذشته را ۱.۲ میلیون تن اعلام کرده و گفته است: بیشترین حجم صادرات با سهم ۵۷ درصدی شامل کالاهای ساختمانی است که عمدتاً به کشورهای کویت، قطر، عراق، امارات و هند صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان کل بنادر و دریانوردی کشورمان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه بندر بوشهر دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۷ میلیون تن کالا است، افزود: میزان تخلیه و بارگیری کالا با تکمیل طرح و توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین، به ۱۵ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد که نقش مهمی در رونق منطقه و توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی دارد.

بنچاری با اشاره به افزایش سرمایه‌گذاری در بنادر استان بوشهر افزود: برای اجرای طرح‌های بندری استان بوشهر اعتبارات ملی متمرکز از ۲۳۰ میلیارد ریال به ۶۳۰ میلیارد ریال در سال گذشته افزایش یافت.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات طرح‌های بندری در استان بوشهر، تاکید کرد: در اجرای طرح توسعه بنادر ۱۱ گانه استان بوشهر اعتبارات اجرای طرح‌های بندری از ۶۳۰ میلیارد ریال در سال ۹۴ به ۸۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۵ افزایش یافت.

 




نظرات کاربران