در حال بارگذاری ...
  • ۲۰۰۰ تویوتا جدید جایگزین تاکسی های فرسوده اروند


    علاوه بر این ، هیات مدیره منطقه‌ آزاد اروند تصمیم دارد علاوه بر تسهیلات ارائه شده توسط بانک‌ها ، عوارض گمرکی از تاکسیران‌ها اخذ نشود.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون سازمان منطقه آزاد اروند، از نوسازی ناوگان تاکسیرانی این بخش با خودروهای تویوتا خبر داد.

    محمدرضا معتمدی با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: حدود ۲۰۰۰ دستگاه خودرو به همین جهت هدف‌گذاری شده است.

    وی در ادامه با اعلام اهمیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی در منطقه آزاد اروند،تصریح کرد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی در منطقه آزاد اروند در حال نوسازی است و بیش از ۲۰۰۰ تاکسی به همین جهت هدف‌گذاری شده که امید می‌رود تا پایان سال جاری ۵۰۰ دستگاه از مجموع تاکسی‌های فرسوده در این منطقه تعویض شوند.

    معتمدی با تاکید بر لزوم انجام این مهم در منطقه آزاد اروند، ابراز داشت: در این خصوص چهار خودروی هیوندای " اکسنت" و "النترا" و نیز تویوتا "کرولا" و "کمری GLX " مدنظر قرار گرفته است و تعویض این چهار مدل خودرو با تاکسی‌های در حال نوسازی بلامانع است.

    معاون اقتصادی منطقه آزاد اروند با بیان این‌که «خرید این خودروها بسته به توان مالی تاکسیرانی دارد،»، افزود: قیمت این خودروها حدود ۴۰ میلیون تومان تمام می‌شود که به همین دلیل ۳۰ میلیون تومان برای تاکسیرانان وام در نظر گرفته‌شده و با بانک‌های عامل نیز مذاکرات صورت گرفته تا با ارائه‌ تسهیلات کم‌ بهره، بتوان خودروها را تعویض و نوسازی کرد.

    معتمدی در پایان با ابراز امیدواری بر تسریع نوسازی تاکسی‌ها در این منطقه، گفت: علاوه بر این، هیات مدیره منطقه‌ آزاد اروند تصمیم دارد علاوه بر تسهیلات ارائه شده توسط بانک‌ها، عوارض گمرکی از تاکسیران‌ها اخذ نشود به همین جهت هزینه نقل‌وانتقال، پلاک‌گذاری و عوارض که حدود پنج تا شش میلیون تومان را بالغ می‌شود و با توجه به این‌که تاکسیرانان قشر ضعیف جامعه هستند لذا، این مبلغ از آنها اخذ نخواهد شد.




    مطالب مرتبط

    لاستیک ماشین ، پارچه ، لوازم یدکی و مواد غذایی از جمله کالای های تجاری بوده است که هم توسط گمرک ایران و هم گمرک منطقه آزاد اروند بصورت کالای تجاری و ملوانی از بنادر آبادان در سال ۱۴۰۲ ترخیص شد .

    |

    نظرات کاربران