در حال بارگذاری ...
  • ضروری بودن تامین زیرساخت‌ حمل و نقل برای جذب سرمایه‌گذاری


    ۲۰ درصد حمل و نقل سنگین کشور و ۵۴ درصد انتقال سوخت به کشورهای همسایه از طریق راه‌های ارتباطی در خوزستان انجام می‌شود.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، استاندار خوزستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوزستان در زمینه سرمایه‌گذاری، ضروری است تا زیرساخت‌های لازم حمل و نقل را فراهم کنیم.

    غلامرضا شریعتی گفت: سیستم حمل و نقل یکی از سیستم‌های پایدار است و نداشتن سیستم حمل و نقل به روز، استان را از قطار توسعه کشور باز می‌دارد.

    استاندار خوزستان اظهار کرد: با بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و استعدادهای استان می‌توان در زمینه حمل و نقل جهشی ایجاد کرد و با توجه به ظرفیت‌های خوزستان در زمینه سرمایه‌گذاری، ضروری است تا زیرساخت‌های لازم حمل و نقل را فراهم کنیم تا ان‌شاءالله اگر در پسابرجام سرمایه‌گذاری در کشور به وجود آمد، زیرساخت‌های حمل و نقل آن در استان موجود باشد؛ بنابراین در این زمینه باید در استان به صورت جدی اقداماتی انجام گیرد.

    وی با بیان این‌که هنوز به صورت مناسبی همکاری با یکدیگر را یاد نگرفته‌ایم، افزود: باید در زمینه حمل و نقل در راستای همکاری و اتصال دستگاه‌های اجرایی متولی با یکدیگر گام برداریم. در توسعه فرودگاه اهواز و راه‌اندازی فرودگاه جدید باید توجه داشت که آیا راه‌اندازی فرودگاه جدید اهواز به میزانی درآمدزایی می‌کند که سرمایه ‌اولیه بازگردد؟

     وی عنوان کرد: باید ابتدا بررسی‌های لازم را در خصوص میزان درآمدزایی فرودگاه جدید اهواز انجام داد و اگر راه‌اندازی فرودگاه جدید به میزان سرمایه و فاینانس اولیه درآمدزا نباشد، راه‌اندازی این فرودگاه توجیه‌پذیر نیست مگر این‌که دولت یا وزارت راه و شهرسازی در این خصوص تضمین دهد.

    شریعتی با تأکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبات شورای حمل و نقل استان خاطرنشان کرد: استانداری خوزستان باید در این زمینه گام بردارد و همچنین ورود بانک‌ها و پیمانکاران در خصوص ماده ۵۶ نیز باید پیگیری و اقدامات در جهت ارائه خدمات به مردم انجام شود.

     معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت:۲۰ درصد حمل و نقل سنگین کشور و ۵۴ درصد انتقال سوخت به کشورهای همسایه از طریق راه‌های ارتباطی در خوزستان انجام می‌شود.




    مطالب مرتبط

    امیدواریم با طرح‌های توسعه فرودگاه اهواز بتوانیم زمینه ظرفیت‌های استانی را برای توسعه برنامه های اقتصادی فراهم کنیم .

    |

    ظرفیت ترمینال فرودگاه اهواز پیش از این یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال بود و باتوجه به انجام عملیات بهسازی ، این آمار دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افزایش یافته است .

    |

    نظرات کاربران