در حال بارگذاری ...

ترانزیت روغن پایه صنعتی در بندر امیرآباد


این کشتی از ترکمنستان به بندر امیرآباد و پس از تخلیه در این بندر با کانتیرهای مخصوص حمل مایع - فلکسی تانک- به بندر عباس ارسال و از آنجا به مقصد ویتنام بارگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، از ترانزیت روغن پایه صنعتی با استفاده از کانتینر برای اولین بار در بندرامیرآباد خبر داد.

با بیان اینکه بندر امیرآباد با قرار گرفتن در کریدور بین‌المللی شمال – جنوب، نقش مهمی را در ترانزیت کالاها ایفا می‌کند، گفت: کشتی اترک حامل 3043  تن روغن پایه صنعتی برای ترانزیت، وارد این بندر شد.

وی افزود: این کشتی از ترکمنستان به بندر امیرآباد و پس از تخلیه در این بندر با کانتیرهای مخصوص حمل مایع - فلکسی تانک-  به بندر عباس ارسال و از آنجا به مقصد ویتنام بارگیری می‌شود.

وی در ادامه یکی از اهداف اصلی بندرامیرآباد را استفاده ازظرفیت  ترانزیت کالا و رونق بخشیدن به حمل و نقل کالا در کریدور بین‌المللی شمال - جنوب عنوان و بر آمادگی کامل بندر امیرآباد در این حوزه تاکید کرد.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با قابلیت‌هایی از قبیل اتصال به شبکه ریلی سراسری، حمل و نقل چندوجهی، دارا بودن اراضی پشتیبانی ١٠٦٠ هکتاری و برخورداری از مزایای منطقه ویژه اقتصادی، به طور مستمر مورد توجه سرمایه‌گذران داخلی و خارجی قرار گرفته است.




مطالب مرتبط

با تقویت توان تجهیزاتی که در برنامه ها و اهداف سال جاری نیز قرار دارد و با ایجاد جاذبه برای تجار و صاحبان کالا توانستیم در نیمه دوم سال گذشته کالاهای ترانزیتی و وارداتی را توسط ریل به بندر امیرآباد و یا از این بندر به سرزمین اصلی حمل کنیم که با این روند علاوه بر افزایش سهم ریلی ...

|

ماموریت اصلی همه بنادر فعالیت ۲۴ ساعته در زمینه تخلیه و بارگیری کالاها در حوزه صادرات ، واردات و ترانزیت می باشد که این کالاها ازمبادی بندری از / به اقصی نقاط کشور در کوتاهترین زمان ممکن و مقرون به صرفه با بهره مندی از شقوق مختلف حمل و نقل جابجا می شوند .

|

با بررسی های بعمل آمده و اقداماتی که در زمینه بازاریابی و بهره برداری از شقوق مختلف حمل و نقل چندوجهی در این بندر صورت گرفته است توانستیم در سال جارمی بخشی از کالاهای ترانزیتی و وارداتی را از طریق ریل جابجا کنیم که علاوه بر رضایت ذی نفعان ، سرعت تخلیه و بارگیری و ارائه خدمات ...

|

یکی از مولفه های مهم بندر امیرآباد دارا بودن ۱۵ پست اسکله جهت پهلوگیری انواع شناورها و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری می باشد که در کنار تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری دریایی توانسته است با ایجاد مسیر دسترسی ایمن برای شناورها این رکورد به ثبت برسد .

|

بندر امیرآباد به دلیل موقعیت خاص و واقع شدن در نزدیکی کارخانجات سیمان استان های مازندران ، تهران ، سمنان ، گلستان و خراسان شمالی که از تولید سیمان با ظرفیت بالایی برخوردارند و همچنین بازار مصرف کشورهای حوزه C.I.S ، این امکان فراهم گردید که این بندر بعنوان یکی از مبادی مهم ...

|

نظرات کاربران