در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت ۳۰ درصدی عملیات ایمن سازی محور مهران - ملکشاهی


    برای آسفالت این مسیر ۲۵ هزار متر مکعب آسفالت مورد استفاده قرار خواهد گرفت و با بهره برداری از این پروژه ترافیک ورودی شهر مهران در زمان حضور میلیونی زائران اربعین حسینی(ع) روانتر می شود.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: عملیات ایمن سازی و اصلاح مسیر محور مهران-ملکشاهی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    سید کمال‌الدین میرجعفریان اظهار داشت: عملیات ایمن سازی و اصلاح مسیر محور مهران-ملکشاهی (گردنه ترشاوه) به طول یک کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در حال اجراست که با بهره‌ برداری از این پروژه بیش از ۱۰ مورد پیچ تند و خطرناک با شیب بالا احیا‌ و اصلاح مسیرخواهد شد. برای اجرای این پروژه ۳۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و ۴۵ هزار مترمکعب خاکریزی و یک دستگاه پل به طول ۳۶ متر با دهانه های ۱۰ متری اجرا خواهد شد.

    مدیر کل راه وشهرسازی استان ایلام گفت: در مجموع این محور به‌طول ۸۰ کیلومتر در صورت بهسازی به‌عنوان یکی از راه‌های جایگزین در زمان اربعین حسینی (ع) از اهمیت بسیار بالایی برای کاهش گره های ترافیکی و حوادث جاده ای به شمار می رود.

    وی اظهار داشت: تعریض ورودی شهر مهران از سمت ایلام ازسوی اداره راه وشهرسازی مهران در دست اجرا است که طول اجرای این تعریض ۱۰ کیلومتر است و حدود ۴۰ درصد عملیات اجرایی آن در سال گذشته ازسوی راهداران اداره راه وشهرسازی شهرستان مهران انجام شده و اکنون ادامه عملیات برای چهار خطه کردن این قطعه از محور ایلام به مهران از حد فاصل تقاطع سد شهید آل اسحاق تا ورودی شهر مهران آغاز شده است. این اقدام در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و بر اساس«سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل» به انجام خواهد رسید و امیدواریم تا اربعین امسال به بهره برداری برسد

    میرجعفریان اظهارکرد:  با اجرای این پروژه عرض این مسیر ارتباطی از هر سمت هشت متر تعریض خواهد شد که در مجموع ۳۵ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۲۰ هزار متر مکعب خاکریزی و زیر اساس به انجام خواهد رسید و با استفاده از ۱۳ هزار متر مکعب بیس این پروژه آماده آسفالت است . برای آسفالت این مسیر  ۲۵ هزار متر مکعب آسفالت مورد استفاده قرار خواهد گرفت و با بهره برداری از این پروژه ترافیک ورودی شهر مهران در زمان حضور میلیونی زائران اربعین حسینی(ع) روانتر می شود.

     




    نظرات کاربران