در حال بارگذاری ...
  • غرش بوگاتی کایرون در فستیوال سرعت Goodwood


    در حال حاضر رکورد جهانی سرعت با 268 مایل بر ساعت (431 کیلومتر بر ساعت) در دستان بوگاتی ویرون است؛ اما اعتقاد بر این است که ماشین بوگاتی کایرون در موقعیت بهتر و قوی‌تری نسبت به آن قرار دارد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، ماشین بوگاتی کایرون (Bugatti Chiron) ابر خودروی جدید بوگاتی و جانشین مدل بوگاتی ویرون در پیچ و خم‌های تپه‌های Goodwood به رقص درآمد. این ابر خودرو در ماه مارس گذشته در نمایشگاه اتومبیل ژنو رونمایی شد؛ اما برای اولین بار این سوپر اسپرت در جاده‌های پر پیچ و خم تپه Goodwood در انگلستان به خودنمایی پرداخت.

    این سوپر اسپرت نام خود را از قهرمان سابق لوئیس کایرون (Louis Chiron) – یا به فرانسوی شیرون – به عاریه گرفته است. پیشرانه‌ی این غول بوگاتی را یک موتور 16 سیلندر 8 لیتری در کنار چهار توربو شارژر تشکیل می‌دهد. این ترکیب برای بوگاتی کایرون قدرت خروجی برابر با 1479 اسب بخار و گشتاوری برابر با 1600 نیوتن متر را فراهم می‌کند.

    غرش چنین موتوری در زیر کاپوت این ابر خودروی فرانسوی می‌تواند با دور موتوری بین 2000 تا 6000 دور در دقیقه، حداکثر سرعتی برابر با 261 مایل بر ساعت یعنی چیزی در حدود 420 کیلومتر بر ساعت را برای کایرون به ارمغان آورد. موتور کایرون در واقع تکامل یافته‌ی موتور سوپر اسپرت ویرون بوده که 25 درصد توان بیشتر و 5 درصد گشتاور بالاتر را برای این خودرو به‌همراه دارد. بوگاتی با بهبود ورودی هوا برای احتراق بهتر موتور، هوای بیشتری را در اختیار محفظه احتراق این مدل گذاشته است.

     

     

    نیروی تولید شده در موتور کایرون از طریق یک گیربکس هفت سرعته DSG به هر چهار چرخ این خودرو منتقل شده و با چنین نیرویی است که این کایرون می‌تواند در مدت زمان 2.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

    در حال حاضر رکورد جهانی سرعت با 268 مایل بر ساعت (431 کیلومتر بر ساعت) در دستان بوگاتی ویرون است؛ اما اعتقاد بر این است که ماشین بوگاتی کایرون در موقعیت بهتر و قوی‌تری نسبت به آن قرار دارد.

    تولید این خودرو برای تحویل به مشتری در اواخر امسال، تنها به 500 دستگاه محدود شده است و علیرغم قیمت سرسام‌آور 2.4 میلیون یورویی (به نرخ امروز چیزی در حدود 8.5 میلیارد تومان) آن، تاکنون 200 خودرو از این مدل پیش خرید شده است.




    نظرات کاربران