در حال بارگذاری ...
  • نماینده اول ایران در انجمن «زیرساخت‌های حمل و نقل آبی»


    جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۰میلادی با مصوبه ۱۱۰۳۰۶۱۶مجلس شورای اسلامی مورخ ۱۳۹۱۰۵۱۷به عنوان تنها کشور خارومیانه و بیست و دومین کشور دنیا به عضویت انجمن پیانک درآمده است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، در حکمی از سوی محمد سعیدنژاد، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا الهیار مدیر کل مهندسی سواحل و بنادر، به عنوان نماینده اول جمهوری اسلامی ایران به نیابت از سازمان، در انجمن جهانی زیرساخت‌های حمل و نقل آبی (PIANC) برای یک دوره چهارساله معرفی شد.

    پیانک انجمن جهانی تخصصی غیرسیاسی و غیرانتفاعی با ۱۳۰ سال سابقه است و به عنوان قدیمی‌ترین انجمن دریایی با هدف ارتقاء‌ دانش علمی و فنی در زمینه زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی در سال ١٨٨٥ در کشور بلژیک تاسیس شد. این انجمن دارای کمیته‌های تخصصی ناوبری ‌(InCom)، دریانوردی (MarCom)، محیط زیست (EnviCom) و متخصصین جوان (YPCom) که متشکل از بهترین متخصصان بین‌المللی در زمینه‌های فنی، اقتصادی و زیست محیطی مربوط به زیرساخت‌های ترابری دریایی و عهده دار تهیه گزارشات تخصصی و فنی هستند که تکمیل کننده آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بین‌المللی است.

    جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۰میلادی با مصوبه ۱۱۰/۳۰۶۱۶مجلس شورای اسلامی مورخ  ۱۳۹۱/۰۵/۱۷به عنوان تنها کشور خارومیانه و بیست و دومین کشور دنیا به عضویت انجمن پیانک درآمده است. انجمن مذکور در بیش از ٦٥ کشور از جمله استرالیا، اتریش، کانادا، فرانسه، ژاپن و ... عضو دارد.




    مطالب مرتبط

    همایش مذکور در تاریخ ۱۰ الی ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با شعار "توسعه حمل و نقل آبی برای آینده ؛ گشودن دروازه های آفریقا" و با هدف پرداختن به اقدامات ضروری برای ایجاد بخش دریایی پایدار برگزار خواهد شد .

    |

    سازمان بنادر و دریانوردی در پهنه ساحلی استان های شمالی کشور در سه استان گیلان ، مازندران و گلستان شناگاهای پرخطر و در معرض پدیده جریان بازگشتی را شناسایی و نقشه مناطق پرخطر و شناگاه های با ریسک بالا در شرایط طوفان و مواج دریا را تهیه کرده و در اختیار سازمان ها و نهادهای ذیربط ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت : دستاوردهای طرح ویژه راهبردی توسعه پایدار و یکپارچه جزایر جنوب ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با حکم علی‌اکبر صفایی ، معاون وزیر راه‌ و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ، مهدی نیکوکار به سمت مدیرکل ...

    |

    مطالعات مهندسی ارزش با هدف بررسی و تحلیل فعالیت های پروژه در مراحل طراحی ، اجرا ، بهره برداری و نگهداری انجام می شود .

    |

    نظرات کاربران