در حال بارگذاری ...
  • اتصال فرودگاه امام به بنادر توسط خطوط ریلی


    فرودگاه بین‌المللی امام خمینی از طریق خطوط ریلی مستقیما به شبکه بنادر کشور متصل می شود تا عملیات گمرکی از این طریق انجام شود.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،  وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به‌دنبال آن هستیم که فرودگاه بین‌المللی امام خمینی را از طریق خطوط ریلی مستقیما به شبکه بنادر کشور متصل کنیم، گفت: به این ترتیب عملیات گمرکی از این طریق انجام می‌شود.

    حمل و نقل چندوجهی از مهمترین مباحثی است که همواره مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی بوده و هست، به طوریکه وی تخصیص منابع برای پیاده کردن سیستم حمل و نقل چندوجهی را ضروری می‌داند و معتقد است نمونه‌های زیادی در کشور وجود دارد که عدم توجه به حمل و نقل چندوجهی مردم را دچار مشکل کرده و این مسئله باید در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

    در همین رابطه وزیر راه و شهرسازی در نشست مشترک با رئیس صندوق پس‌اندازهای خارجی دولت چین، گفت: به‌دنبال آن هستیم که فرودگاه بین‌المللی امام خمینی را از طریق خطوط ریلی مستقیما به شبکه بنادر کشور متصل کنیم تا عملیات گمرکی از این طریق انجام شود.

    وی با اشاره به اهمیت بندر چابهار، گفت: طول محور چابهار به سمت شمال را حدود یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: در واقع این محور، مسیر پرقدرتی است که می‌تواند از دریای عمان به سمت چین حرکت کند. از مسیر افغانستان نیز می‌توانیم مسیر جدیدی ایجاد کنیم چرا که در حال حاضر کشور ما به مرز افغانستان متصل شده‌ایم.

    وی در ادامه گسترش و توسعه بندر چابهار را لازمه انجام این اقدام اعلام کرد و گفت: به همین دلیل سرمایه‌گذاری در بنادر و حمل و نقل هوایی این بندر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

    وزیر راه و شهرسازی بندر عباس را اصلی‌ترین بندر کشور با ظرفیت سالانه‌ای ۸۵ میلیون تنی اعلام کرد و افزود: ما در این منطقه برنامه توسعه بسیار گسترده‌ای داریم که ظرفیت را به دو برابر افزایش خواهد داد.

     آخوندی در ادامه سخنانش بندر امام خمینی (ره) را بحث مهم دیگری در این بخش دانست و گفت: بندر امام خمینی (ره) از جهت اتصال به اروپا نزدیک‌ترین خط اتصال به بازرگان و اروپا را دارد. این بحث مربوط به قدیمی‌ترین خطوط راه‌آهن ایران و نزدیک به ۸۰ سال گذشته است.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از آمادگی این فرودگاه برای انجام ۵۰۰۰ پرواز در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد و گفت : تا این ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سومین محموله مرکبات مازندران ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ به میزان TEU ۱۶ کانتینر به کشور روسیه از طریق بندر امیرآباد صادر شد .

    |

    در بند یک سیاست‌های کلی ابلاغی توسعه دریامحور ، به سیاست‌گذاری یکپارچه اشاره شده است ، مدیریت چابک ، یکپارچه‌سازی و واکنش سریع در این موضوع ‌مهم است که در بند یک سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب به این موضوع اشاره دارد .

    |

    نظرات کاربران