در حال بارگذاری ...
  • برقراری پرواز ایلام - نجف در نیمه دوم سال


    بسیاری از ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی درخواست جدی برای تامین ناوگان پروازهای مرز هوایی این فرودگاه‌ها را دارند.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر فرودگاه ایلام از ایجاد مرز هوایی این فرودگاه که آرزوی مردم این استان بود خبر داد و گفت: در نیمه دوم سال جاری پرواز ایلام – نجف برقرار خواهد شد.

    مجتبی بیاتی با اشاره به بازدید معاون استاندار ایلام از پروژه در حال ساخت ترمینال بین‌المللی فرودگاه ایلام و تصویب مرز هوایی این فرودگاه گفت: در این بازدید برقراری پروازهای بین‌المللی در این فرودگاه از طرف شرکت‌های هواپیمایی و اتمام فاز نخست این پروژه مورد تأیید قرار گرفت.

    وی ادامه داد: در این جلسه با توجه به آماده نبودن ترمینال بین‌المللی در حال ساخت بر لزوم استفاده بهینه ازترمینال موجود تاکید شد و تمامی واحدها نظیر گمرک، گذرنامه، اورژانس، نیروی انتظامی، سپاه فرودگاه و اداره اطلاعات نیازمندی‌های خود را برای استقرار در فرودگاه اعلام کردند.

    بیاتی در رابطه به مجوز مرز هوایی اشاره کرد و گفت: مجوز مرز هوایی به پروازهای حج، سوریه و عتبات عالیات اختصاص دارد که فعلا پروازهای عتبات برقرار است.

    مدیرفرودگاه ایلام تصریح کرد: اکنون بسیاری از ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی درخواست جدی برای تامین ناوگان پروازهای مرز هوایی این فرودگاه‌ها را دارند. بنابراین برای تامین ناوگان مورد نیاز برای این پرواز مشکلی نداریم و قطعا در نیمه دوم امسال پرواز ایلام – نجف را برقرار خواهیم کرد.

    به گفته بیاتی تغییر رتبه فرودگاه ایلام از فرودگاه داخلی به فرودگاه مرز هوایی بر بودجه فرودگاه نیز تاثیرگذار است. در حقیقت ایجاد مرز هوایی در فرودگاه ایلام از آرزوهای مردم ایلام بوده است زیرا زمانی که پروازهای حج برقرار بود ایلامی‌ها برای سفر به عربستان مجبور بودند خود را به فرودگاه کرمانشاه رسانده و از آنجا به سرزمین وحی اعزام شوند.

    وی با بیان اینکه استان ایلام با سه استان کشور عراق هم‌مرز است. برقراری پروازهای عتبات عالیات قطعا تغییرات عمده‌ای در راستای پیشرفت و افزایش ترافیک فرودگاه ایلام ایجاد خواهد کرد، یادآور شد: بر اساس آمار در اردیبهشت‌ماه امسال فرودگاه ایلام از رده ۲۱ به رده ۱۷ میان فرودگاه‌های سراسر کشور ارتقاء یافت و توانست از فرودگاه‌هایی پرترافیکی همچون اردیبل و گرگان پیشی بگیرد.
     




    مطالب مرتبط

    ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با متراژ ۵۸۸۰ مترمربع با اعتبار ۲۹۰۰ میلیارد ریال (به قیمت روز) از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها برای پذیرش همزمان ۶۰۰ مسافر آماده بهره‌برداری است . همچنین بهسازی دیوار حفاظتی و معابر ورودی ترمینال و درب آهنی با اعتبار ۹۰۰۰ میلیارد ریال و ...

    |

    حدود ۵۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی برای محوطه سازی فرودگاه شهدای ایلام برآورد شده که اکنون ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد . ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با متراژ ۵هزار و ۸۸۰ متر مربع با اعتبار ۲ هزار ۹۰۰ میلیارد ریال (به قیمت روز) از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها برای ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از افتتاح طرح توسعه فرودگاه ایلام با حضور رئیس جمهوری در اسفندماه و طرح ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در روز شنبه هفتم بهمن ماه با صدور اطلاعیه‌های پروازی نسبت به وضعیت پروازها در برخی از ...

    |

    نظرات کاربران