در حال بارگذاری ...
  • کرمان رتبه اول از نظر مساحت و تردد جاده‌ای


    استان کرمان صاحب ۹۵۰ کیلومتر طول راه است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، استاندار کرمان با بیان اینکه سهم کرمان در توزیع امکانات باید به اندازه خود استان دیده شود گفت: با توجه به افزایش دو تا سه برابری ورود گردشگران خارجی و داخلی به استان نسبت به دولت قبل خواستار این هستیم که در بخش تجهیزات جاده‌ای توجه ویژه‌ای به استان ما شود.

    علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در هفتادوسومین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که با حضور داوود کشاورزیان و امیر امینی معاونان وزیر راه و شهرسازی برگزار شد گفت: تردد جاده‌ای بالا معضل اصلی استان است. این درحالی است که کرمان با داشتن رتبه اول مساحت و تردد جاده‌ای به لحاظ تقسیم و توزیع امکانات رفاهی خدماتی و جاده‌ای زیر متوسط و پایین جدول است.

    وی با بیان اینکه سهم کرمان در توزیع امکانات باید به اندازه خود استان دیده شود تصریح کرد:با توجه به افزایش دو تا سه برابری ورود گردشگران خارجی و داخلی به استان نسبت به دولت قبل خواستار این هستیم که در بخش تجهیزات جاده‌ای توجه ویژه‌ای به استان ما شود.

    رزم حسینی درباره تردد افغان‌ها در استان و تاثیر قابل توجهی که در افزایش رقم تلفات جاده‌ای داشته نیز گفت: روزانه با رقمی معادل دو هزار تردد غیرمجاز افغان‌ها در استان مواجه هستیم که هر روز در رفت و آمد بین مرزی هستند و متاسفانه روند فزاینده‌ای دارد. امیدواریم با بررسی طرح ساماندهی افاغنه در وزارت کشور و ساماندهی آنها در کل کشور، استان کرمان نیز از این معضل رهایی یابد.

    وی با بیان اینکه تردد افغان‌ها موضوعی جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: پاسخگو نبودن کنترل سنتی سرعت، کمبود نیروی انسانی و ناوگان پلیس، افزایش تردد شبانه، کمبود بیمارستان‌ و مراکز اورژانس بین‌جاده‌ای و وجود قاچاق سوخت و  تصادفات ماشین‌های افاغنه کش مهمترین چالش‌های حمل و نقل در استان کرمان است. 

    استاندارکرمان با اعلام اینکه سهم قاچاق انسان در کنار افزایش تصادقات در استان آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده است گفت: استان کرمان صاحب ۹۵۰ کیلومتر طول راه است . این درحالی است که با وجود گستردگی طول راه‌های استان نداشتن پاسگاه‌های کافی مراکز خدمات رفاهی و امدادی باعث افزایش تصادفات جاده ای و قرار گرفتن در رتبه پایین جدول به لحاظ ایمنی باشیم.

    رزم حسینی با اعلام اینکه هرچقدرنصب تجهیزات پیشرفته در بزرگراه‌ها و جاده‌ها بیشتر باشد موضوع خودکنترلی از سوی مردم هم افزایش می‌یابد ادامه داد: توقع داریم طرح ویژه‌ای در حوزه استان کرمان برای بهبود ایمنی راه‌ها انجام بگیرد.




    مطالب مرتبط

    بر اساس برنامه ششم توسعه به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۳۱ درصد کاهش تصادفات پیش‌بینی شده و تاکنون نیز اقداماتی برای تحقق این هدف انجام شده است .

    |

    در دو ماه طلایی بهمن و اسفند ، با توجه به مناسبات و اعیاد پش رو ، سفرهای متعددی نیز در این ایام انجام خواهد شد بنابراین باید نسبت به کاهش نرخ رشد تصادفات جاده‌ای اهتمام ویژه داشت . فراخوان نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در جاده‌ها ظرف دو هفته آتی انجام شود تا از همه ظرفیت‌ها برای ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از بسیج همه‌جانبه امکانات و ظرفیت‌های قانونی موجود برای ارتقا ایمنی و کاهش تصادفات ...

    |

    قوانین و مقررات مورد نیاز برای تامین منابع و تجهیزات و رفع موانع اختصاص بودجه پیگیری خواهد شد . جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها با حضور همه دستگاه‌ها و نهادهای عضو و مشارکت پررنگ استان‌ها هر دو هفته یک بار برگزار شود .

    |

    نظرات کاربران