در حال بارگذاری ...
  • احداث ۳۰۰ کیلومتر از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال جاری


    از این رقم دویست کیلومتر آن در پروژه‌های مشترک با استان‌های مجاور کرمان مثل فارس، خراسان و سیستان انجام خواهد گرفت.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه درسال جاری حدود ۳۰۰کیلومتر از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان و استان‌های همجوار در صورت تایید اعتبار به بهره برداری خواهد رسید گفت: کرمان به سمت کاهش تلفات جاده‌ای به صورت جدی گام برداشته است.

    امیر امینی معاون برنامه‌ریزی واقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی درهفتادوسومین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با اشاره به گزارش مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان مبنی بر افزایش آمار تصادفات جاده‌ای اقدام استان در جهت تهیه سند راهبردی بهبود ایمنی شبکه‌های حمل‌ونقل را مورد تایید قرار داد و گفت: امیدواریم با تدوین نهایی سند راهبردی که مبتنی بر کاهش بیست درصدی تلفات در سال ۹۵ است، این طرح هر چه زودتر اجرایی شود و حاصل آن را ببینیم.

    وی با اشاره به برگزاری ۹ جلسه کمیسیون ایمنی استان از بهمن ماه سال گذشته تاکنون افزود: کمیسیون ایمنی استان در سال‌های گذشته فعال نبود. برگزاری مستمر این جلسات نشان می‌دهد که کرمان به سمت کاهش تلفات جاده‌ای به صورت جدی گام برداشته است. بر همین اساس عملکرد استان به طور کلی قابل قبول است.

    امینی با بیان اینکه ارتقای ایمنی در سه محور ماهان - بم، جیرفت - کهنوج، جیرفت - بافت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. ادامه داد: برای سه محور مواصلاتی در استان کرمان که جزو محورهای پرتصادف گزارش شده است باید برنامه‌ریزی و منابع اعتباری بیشتری اختصاص داده شود. در زمینه مهندسی ایمنی و نظارت بر کنترل ترددها، تمرکز بر عمق محورهای یادشده نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

    معاون برنامه‌ریزی واقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه درسال جاری حدود ۳۰۰کیلومتر از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان در صورت تایید اعتبار به بهره‌برداری خواهد رسید گفت: از این رقم دویست کیلومتر آن در پروژه‌های مشترک با استان‌های مجاور مثل فارس، خراسان و سیستان انجام خواهد گرفت و ۱۰۰کیلومتر آن درخود استان که بین کرمان جنوب و شمال تقسیم شده است.

     




    مطالب مرتبط

    تعداد ۲۳ میلیون تردد وسیله نقلیه از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین سال جاری به ثبت رسیده است که حاکی از کاهش یک درصدی ترددها در استان نسبت به سال گذاشته‌ است .

    |

    عامل ۶۰ درصد از تصادفات جاده‌ای استان در تعطیلات نوروزی امسال مربوط به واژگونی خودرو بود که این آمار نشان می‌دهد باید اقدامات در حوزه فرهنگ سازی بیشتر شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار کرد : بر اساس آمار پلیس راه استان در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین امسال ...

    |

    با وجود اینکه این کاهش خوشایند است اما کافی نیست و حتی یک کشته در تصادفات نیز زیاد است .

    |

    ایستگاه‌های طرح ۶۰-۳۰ با هدف ترغیب مسافران نوروزی به استراحت کوتاه در فاصله ۳۰ کیلومتری ورودی استان بوده که با انجام تست‌های سلامت ، مشغول خدمت رسانی به مسافران نوروزی خواهند بود .

    |

    نظرات کاربران