در حال بارگذاری ...
  • نیسان ماکسیما 2016 ؛ سدانی از دیار ژاپن


    ماکسیما دیفرانسیل جلو است و بیش از یک‌تن و نیم وزن دارد اما بااین‌حال توان 300 اسب بخارش آن را در عرض 6.0 ثانیه به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، نیسان ماکسیما جدید، چندی پیش رسما معرفی شد که انتظار داریم در آینده شاهد ورود نسخه‌ی جدید این ژاپنی پرطرفدار در خیابان‌های کشورمان نیز باشیم. از همین رو، فرصت را غنیمت دانستیم تا نگاهی مفصل به این سدان داشته باشیم .

    زمانی که اولین نسخه‌ی نیسان ماکسیما طی سال‌ها 1981 تا 1984 ملقب به داتسون 810 به بازار آمریکای شمالی راه یافت، همه از آن به عنوان یک نفوذی لوکس از ژاپن یاد می‌کردند. نسل دوم نیز تنها چند سال بعد و در سال‌های 1985 الی 1988 به آمریکا روانه شدند؛ اما این بار ماکسیما با تعویض دیفرانسیل عقب به دیفرانسیل جلو چهره‌ی دیگری به خود گرفته بود؛ در تولید نسل سوم نیسان ماکسیما، خودروسازان ژاپنی دست به تغییر اساسی زدند تا نهایتا خودرو جدید به شکل چهار درب اسپورت با کد 4DSC طراحی شود. در حال حاضر نیز سدان رده متوسط ژاپنی‌ها بازطراحی شده تا به همراه فناوری‌های جدید در کنار دارایی‌های فنی قابل‌توجه، در صدر سدان‌های اسپورت چهار درب جای بگیرد.

    ژاپنی‌ها همیشه یک گام از صنعت خودروسازی آسیا جلوتر بودند و با این حساب، نیسان ماکسیما جدید هم رقیبی جدی برای هم تیپ‌های آمریکایی‌تبارش خواهد بود. از طرفی هم اصلا ممکن نیست راجع به سدان اسپورت صحبت کرد و صحبتی از دوج چارجر به میان نیاورد.

    ماکسیما دیفرانسیل جلو است و بیش از یک‌تن و نیم وزن دارد اما بااین‌حال توان 300 اسب بخارش آن را در عرض 6.0 ثانیه به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. سری هشت ظاهرا می‌تواند مسیر 400 متری را در زمان 14.5 ثانیه طی کند و با نهایت سرعت 159 کیلومتر بر ساعت به حرکت خودش ادامه دهد. مسافت موردنیاز برای توقف این خودرو نیز در سرعت 100 کیلومتر بر ساعت 38.7 متر است. این خودرو در مانور مسیر هشت شکل (8)، زمان 26.6 ثانیه‌ای به‌جای گذاشت و شتاب جی متوسط آن 0.69 به ثبت رسید.




    نظرات کاربران