در حال بارگذاری ...
  • اولویت احداث جاده اصلی قزوین - رحیم آباد - کلاچای در قزوین


    احداث این مسیر علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، دسترسی استان‌های شمالی به مرکز کشور را تسهیل و در جذب توریست تحول بسیار بزرگی به دنبال خواهد داشت.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، استاندار قزوین گفت: حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی برای بازدید از جاده در دست طراحی قزوین-رحیم آباد- کلاچای و تاکید مقام عالی وزراتخانه برای اتمام عملیات طراحی، مطالعات و ساخت این پروژه نشان از اهمیت فرا منطقه‌ای آن داشته و در استان قزوین نیز از اولویت‌های اول ماست.

    فریدون همتی پس از بازدید از بخش‌های مختلف پروژه که با حضور علیرضا محفوظی معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌ها، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل، سیدحسین میرشفیع سرپرست راه روستایی و معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت، مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، خاوری مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان، نوروزی مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استانداری قزوین و جمعی از مدیران و مسئولین انجام شد گفت: این مسیر برای استان ما اهمیت ویژه دارد به همین دلیل امیدواریم با کمک وزارت راه و استان‌های گیلان و مازندران بتوانیم بهسازی مسیر را در اولویت قرار دهیم تا مشکلات اعتباری و محیط زیستی پروژه حل شود.

    وی در ادامه افزود: این مسیر برای استان گیلان و الموت غربی و ارتباط شمال و جنوب کشور و همچنین به لحاظ توریستی و گردشگری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و موجب کاهش حجم ترافیک در مسیرها خواهد شد.

    همتی با تاکید بر اینکه موانع و مسایل پروژه باید در اسرع وقت حل شود عنوان کرد: این پروژه کریدور ارتباطی شمال به جنوب کشوری را تقویت کرده و می‌تواند بار قابل توجهی از ترافیک منطقه را از خود عبور دهد. احداث این مسیر علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، دسترسی استان‌های شمالی به مرکز کشور را تسهیل و در جذب توریست تحول بسیار بزرگی به دنبال خواهد داشت.




    مطالب مرتبط

    استان اصفهان ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است که با ۹ استان کشور همجوار بوده و از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است .

    |

    در ۱۰ ماهه این سال ، شاهد افزایش ۴۰ درصدی در تردد ناوگان باری و ۶۴ درصدی در تناژ کالای عبور داده شده بوده‌ایم . این رشد جهشی ، نشان دهنده ظرفیت‌های بالقوه این مرز برای تبدیل شدن به یک ظرفیت بین المللی برای عبور و تراتزیت محمولات بین المللی در منطقه است .

    |

           

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بانک توسعه اوراسیا در گزارش بررسی کریدورهای درون و بین قاره‌ای ، به پتانسیل و ظرفیت‌های کریدور شمال - جنوب پرداخته است . ...

    |

    تولید شناور‌های مورد نیاز مازندران ، انجام تعمیرات و بازسازی کشتی‌های خارجی ، برنامه‌ریزی برای طرح توسعه با نگاهی به تجارت دریایی در دریای خزر ، ایجاد رشته‌های تخصصی مرتبط در دو دانشگاه فنی استان و امکان‌سنجی برای راه‌اندازی دبیرستان تخصصی به منظور جذب دانش‌آموزان از ...

    |

    نظرات کاربران