در حال بارگذاری ...

انجام ۳۶درصد ترانزیت ورودی کالا از استان‌ هرمزگان


با توجه به قرار گرفتن بندرعباس در کریدور مهم بین المللی و ترانزیتی جنوب - شمال، سالانه مقادیر زیادی از کالاها و مواد مصرفی به کشورهای آسیای شمالی و اروپا از این مرز ترانزیت می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان با بیان اینکه ترانزیت کالا در ۲ ماهه سال جاری در کشور ۴۱ درصد کاهش داشته است گفت: بندرعباس فعال‌ترین مرز ترانزیتی کشور است.

علیرضا مجرد صبح امروز با اشاره به ترانزیت حدود 1339 هزار تن کالا از کشور در 2 ماهه سال 95  اظهارداشت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 41 درصد کاهش داشته است. طبق ارزیابی جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، این میزان جا به جایی کالا موجب شده است تا بندرعباس از بین 22 مرز زمینی و 10 مرز آبی کشور فعال ترین مرز ترانزیتی انتخاب شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان با تاکید بر اینکه این مرز با اختصاص 36 درصد از ترانزیت ورودی کالا به خود ، پرکارترین مرز در بین 32 مرز کشور شناخته شد گفت: با توجه به قرار گرفتن بندرعباس در کریدور مهم بین المللی و ترانزیتی جنوب - شمال، سالانه مقادیر زیادی از کالاها و مواد مصرفی به کشورهای آسیای شمالی و اروپا از این مرز ترانزیت می شود.

مجرد با اشاره به جابه جایی بیش از 488 هزارتن کالا طی دوماهه سالجاری از مرز بندرعباس تصریح کرد: در این مدت 487هزار و 736 تن کالا به بندرعباس وارد و به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده که مواد سوختی، انواع پنبه، محصولات کشاورزی، مواد غذایی و مصالح ساختمانی بیشترین کالاهای ترانزیت شده از بندرعباس است.

وی بندر امام، بازرگان، دوغارون و لطف آباد را فعال ترین مرز در ترانزیت خروج کالا از کشور عنوان کرد و ابرازداشت: 75 هزار و806 تن کالا در ترانزیت خروجی از مرز بندرعباس خارج شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های هرمزگان در پایان، مرزهای پرویزخان، بازرگان، لطف آباد و سرخس را از دیگر مرزهای فعال کشور در زمینه ترانزیت ورود کالا نام برد و گفت: 74 درصد از حجم کل ترانزیت ورود کالا در کشور از طریق مرزهای نام برده شده صورت گرفته و تنها 26 درصد به سایر مرزهای کشور تعلق یافته است.




مطالب مرتبط

روزانه به‌ طور متوسط ۵۷۰ دستگاه کامیون از این پایانه‌های مرزی تردد صورت‌می‌گیرد که تلاش می‌شود این میزان در سال جاری افزایش یاید .

|

در سال ۱۴۰۲ همچنین ۲۷۱ هزار و ۱۶۶ نفر مسافر در بنادر استان جابجا شد که در این شاخص نسبت به سال ماقبل آن رشد ۸.۷ درصدی حاصل شده است . در سال گذشته متوسط شناورهای ورودی و خروجی در بنادر استان ۷ هزار و ۴۰۰ فروند بود که از این شمار حدود پنج هزار شناور زیر یک هزار تن بوده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش چشمگیر ترانزیت کالا از پایانه مرزی پنج‌گانه استان طی ۱۱ ماهه ...

|

         

|

از مجموع تخلیه و بارگیری ۷۵ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۳۲ تُن انواع کالا، ۲۶ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۶۵۴ تن کالاهای نفتی بوده است . از مجموع کالاهای جابه‌جا شده در این بازه زمانی ۳۴ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۳۵۴ تُن کالای غیرنفتی در این بندر بارگیری شده که در این بخش ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ...

|

نظرات کاربران