در حال بارگذاری ...

عدم استقبال مردم یاسوج از ناوگان اتوبوسرانی درون شهری


ناوگان اتوبوسرانی شهر یاسوج بیشتر در اختیار دانشگاه‌ها است و مردم با این سیستم بیگانه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، فرسوده بودن سیستم اتوبوسرانی از جمله دلایل عدم استقبال مردم یاسوج از این ناوگان درون شهری است.

استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی موجب کاهش بار ترافیکی در مناطق و مراکز پرتردد و تسهیل در زندگی مردم می‌شود.

اما در استان کهگیلویه و بویراحمد بالاخص شهر یاسوج به عنوان پرتردد و پرجمعیت‌ترین شهر این استان استقبال مردم از سیستم حمل و نقل عمومی بالاخص ناوگان اتوبوسرانی درون شهری بسیار ضعیف است و به همین دلیل در برخی مواقع شاهد بروز ترافیک در این شهر هستیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل مسافر و بار شهرداری یاسوج در این خصوص گفت: ناوگان اتوبوسرانی شهر یاسوج بیشتر در اختیار دانشگاه‌ها است و مردم با این سیستم بیگانه هستند.

سجاد بهرامی با بیان اینکه عمر ناوگان اتوبوسرانی در یاسوج تمام شده است، افزود: این سازمان مبلغ 20 میلیارد ریال بابت حقوق معوق کارکنان، هزینه‌های جاری، مالیات و بدهی بخش خصوصی بدهکار است. مدت یک سال است که یارانه، بیمه و سایر خدمات دولت به سیستم اتوبوسرانی قطع شده و به همین دلیل باید از ظرفیت بخش خصوصی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و کمک به این سیستم استفاده کرد.

این مسؤول با بیان اینکه این سازمان چندین برنامه در دست اجرا دارد، گفت: ایجاد پایانه درون شهری، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ناوگان اتوبوسرانی از روستاهای گنجه‌ای تا سرآبتاوه شهر یاسوج و اضافه شدن چند دستگاه ون جدید به این سیستم برنامه‌های سازمان حمل و نقل مسافر و بار در شهر یاسوج است.

 

 

بهرامی با بیان اینکه 1050 تاکسی عمومی در شهر یاسوج فعالیت ‌می‌کنند، افزود: 600 ماشین شخصی خط‌دار، 108 تاکسی تلفنی و تعداد چهار آژانس بیسیم با اشتغال‌زائی حدود 550 نفر راننده در حال فعالیت هستند. تعداد 34 اتوبوس ملکی به مالکیت سازمان حمل و نقل و تعداد 42 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یاسوج در حال فعالیت هستند که امیدواریم با اجرای برنامه‌های مدنظر شاهد استقبال مردم از این ناوگان باشیم.

فراهم نبودن زیرساخت‌های سیستم حمل و نقل درون شهری

در ادامه محمدعلی جاوید شهردار یاسوج با اشاره به عدم استقبال مردم از سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی درون شهری گفت: فراهم نبودن برخی زیرساخت‌ها از جمله دلایل عدم استقبال مردم یاسوج از سیستم حمل و نقل درون شهری خصوصاً ناوگان اتوبوسرانی است.

وی با بیان اینکه برای استفاده مردم از ناوگان اتوبوسرانی فرهنگ‌سازی شود، تصریح کرد: برای استفاده بهتر مردم از این سیستم چند مسیر خوب و متناسب با شرایط شهر ایجاد شود.

جاوید بر خصوصی‌سازی حمل و نقل درون شهری در یاسوج تأکید کرد و گفت: سیستم ناوگان اتوبوسرانی برای ارائه خدمات بهتر به مردم به بخش خصوصی واگذار شود.




نظرات کاربران