در حال بارگذاری ...
  • افزایش 40 درصدی صادرات کالا در بندرلنگه


    کالاها به کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس صادر شده است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، صادرات کالا در بندرلنگه از ابتدای سال تاکنون 40 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

    مدیر بنادر و دریانوردی بندر لنگه گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 650 هزار و 800 تن کالا از این بندر صادر شد .

    محمود صابری مهم ترین کالاهای صادر شده را انواع مشتقات نفتی، مواد معدنی و مصالح ساختمانی، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، پارچه و الیاف عنوان کرد . این کالاها به کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس صادر شد .

    مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه میزان تخلیه و بارگیری کالا را از ابتدای امسال تاکنون بیش از 900 هزار و 150 تن عنوان کرد و گفت : این میزان 22 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است . همچنین در این مدت بیش از 80 هزار مسافر در بنادر مسافری بندرلنگه، بندر چارک و بندر آفتاب جابجا شدند که 11 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است .

    بندر لنگه به عنوان اصلی ترین بندر منطقه غرب هرمزگان علاوه بر ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می کند.

    موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه از یک سو، آن را به بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه خلیج فارس تبدیل کرده و از سوی دیگر، داشتن حداقل فاصله دریایی با شیخ نشین های امارات عربی متحده از جمله دبی - شارجه، این بندر را از بعد کاهش هزینه حمل و کاهش استهلاک شناورها از دیگر بنادر مشابه متمایز کرده است.




    مطالب مرتبط

    سال گذشته همچنین بیش از ۱۸۲ هزار و ۵۶۵ هزار خودرو با افزایش ۱۶ درصدی از طریق بندر لنگه به کشورهای عراق و کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد .

    |

    بندر چابهار در حوزه‌های صادرات ، ترانزیت ، ترانشیپ و کاپوتاژ رشد قابل توجهی را تجربه کرد به طوریکه صادرات کالا در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۲.۵ برابری و به میزان یک میلیون و ۱۱ هزار و ۹۳۰ تن انجام پذیرفت .

    |

    از مجموع تخلیه و بارگیری ۷۵ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۳۲ تُن انواع کالا، ۲۶ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۶۵۴ تن کالاهای نفتی بوده است . از مجموع کالاهای جابه‌جا شده در این بازه زمانی ۳۴ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۳۵۴ تُن کالای غیرنفتی در این بندر بارگیری شده که در این بخش ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ...

    |

    این کشتی که از بندرلنگه به صورت خالی از مسیر بندر باسعیدو وارد بندر خمیر شده بود ، پس از انجام یک نُرم عملیاتی مناسب توسط یک فروند یدک‌کش پهلودهی شد .

    |

    نظرات کاربران