در حال بارگذاری ...
  • بهره برداری از باند برگشت قطعه اول آزادراه منجیل-رودبار تا آبان ماه


    برای احداث قطعه اول آن تا کنون ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود ۸۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای اجرای کامل این مسیر هزینه خواهد شد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه قزوین-رشت گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ متر باند برگشت باقی‌مانده از قطعه اول آزادراه منجیل-رودبار تا آبان ماه امسال افتتاح می‌شود.

    عصر دیروز معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار گیلان و جمعی از معاونان و مدیران شرکت از مراحل اجرایی آزادراه و راه آهن قزوین-رشت بازدید کردند.

    در این بازدید علی نورزاد با اشاره به اینکه قطعه اول این آزادراه منجیل-رودبار در مسیر گلوگاهی آزادراه قزوین-رشت واقع شده است بهره‌برداری از باند اول آن در روزهای پایانی سال گذشته را سبب از میان رفتن گره ترافیک هرساله‌ای دانست که در این مسیر در ایام نوروز شاهد آن بودیم. قطعه اول این آزادراه به طول ۲/۳ کیلومتر دارای ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی و ۶۰ درصد پیشرفت ریالی است که کوهستانی بودن مسیر سبب انجام عملیات پیچیده راهسازی شده است. به عنوان مثال در همین حدود ۲/۳ کیلومتر قطعه اول آزادراه منجیل-رودبار تنها ۳ هزار متر تونل وجود دارد.

    نورزاد از بهره‌برداری ۳ هزار و ۲۰۰ متر باند برگشت باقی مانده از آزادراه منجیل-رودبار تا پایان تابستان امسال خبر داد و گفت: این پروژه به دلیل صعوبت عملیات راهسازی نیازمند اعتبار قابل توجهی است که تامین آن همکاری تمامی دستگاه‌های ذیربط را می‌طلبد. برای احداث قطعه اول آن تا کنون ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود ۸۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای اجرای کامل باند رفت و برگشت این مسیر هزینه خواهد شد.

    وی ادامه داد: اجرای این پروژه را می‌توان مصداق بارز همدلی و همزبانی مسئولان و مردم به حساب آورد زیرا که هم اکنون شاهد بسیج تمامی نیروها در استان گیلان برای پایان یافتن این پروژه هستیم. مردم نیز همکاری همدلانه‌ای در اجرای پروژه داشته‌اند به طوریکه انفجارها و احداث تونل‌ها در این آزادراه بارها سبب بسته شدن مسیر و ایجاد مزاحمت‌هایی برای ساکنان مناطق مسکونی نزدیک به آزادراه شده، اما مردم صبورانه ما را در اجرای پروژه یاری کرده‌اند. ۱۲۵ کیلومتر از آزادراه قزوین-رشت شامل ۳۱ کیلومتر حدفاصل امام‌زاده هاشم تا شمال رودبار و ۹۳ کیلومتر از جنوب منجیل تا قزوین در دست بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۱۱ کیلومتر آن حدفاصل منجیل-رودبار در حال انجام است.

    نورزاد ادامه داد: عملیات اجرایی بخش اول این ۱۱ کیلومتر به طول ۲/۳ کیلومتر در حال انجام و تا احداث بخش دوم آن به منظور بهره‌برداری از این قسمت می‌توان با احداث ۲ دستگاه شیب راهه و ۲ دستگاه پل بر روی رودخانه سفید رود و حدود ۲۰۰ متر تونل، آزادراه را به جاده موجود متصل کرد.

     




    مطالب مرتبط

    راهسازی قطعه رانشی سال گذشته برای تردد ایام اربعین به صورت موقت زیر بار ترافیک قرار گرفت و تا کنون به علت تردد زیاد محور با توجه به موقعیت جغرافیایی و زیارتی منطقه زیر بار ترافیک قرار داشت ؛ اما برای عملیات تکمیلی آن می‌بایست تردد به صورت موقت در این قسمت به جاده قبلی منتقل ...

    |

    در حال حاضر عملیات راهسازی در ۴۶۲ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان با میانگین پیشرفت ۵۰ درصد در دست اجراست .

    |

    یکی از ساز و کارهای کاهش بار ترافیکی و ایمنی تردد در مسیر مهاباد به میاندوآب بهره برداری از این مسیر است و تسریع در روند احداث این محور با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    همواره خواسته‌ایم قیرهای باکیفیت و دارای ناخالصی کمتر در پروژه‌های راهسازی داخل مورد استفاده قرار بگیرند و بتوانیم حداکثر بهره را از قیر باکیفیت ببریم .

    |

    نظرات کاربران