در حال بارگذاری ...
  • شرط بهره‌برداری از راه‌آهن قزوین-رشت در سال ۹۵


    سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی ۱۱ ماه به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تخصیص یافت.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه بهار ۹۶ از قطعه یک آزادراه تهران-شمال بهره‌برداری رسمی می‌شود گفت: می‌خواهیم در نوروز سال ۹۶ اجازه عبور موقت از این محور را به مسافران بدهیم تا به جای پیمودن مسیر ۹۲ کیلومتری٬ ۶۰ کیلومتر مسیر برای آنها کوتاه‌تر ‌شود.

    علی نورزاد درباره آخرین وضعیت احداث و تکمیل راه‌‌آهن قزوین-رشت گفت: امیدواریم طبق برنامه این پروژه ریلی در صورت تأمین کامل و به موقع اعتبار خرداد ماه امسال به بهره‌برداری برسد اما همانطور که اشاره شد تخصیص و توزیع مناسب اعتبارات شرط لازم برای تحقق این مسئله است. سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی ۱۱ ماه به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تخصیص یافت و روزهای آخر سال ۹۴ نیز هزار میلیارد تومان دیگر پرداخت شد با این نوع تخصیص اعتبارات برنامه‌ریزی معنی و مفهوم خود را از دست می‌دهد.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره زمان بهره‌برداری از قطعه یک آزادراه تهران-شمال نیز یادآور شد: این قطعه ۳۲ کیلومتری از تقاطع بزرگراه آزادگان و بزرگراه شهید همت در تهران شروع می‌شود و با عبور از کن، سولقان، امام‌زاده عقیل٬ تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می‌رسد. برنامه‌ آن است که بهار سال ۹۶ از قطعه یک آزادراه تهران-شمال بهره‌برداری رسمی شود. البته می‌خواهیم در نوروز سال ۹۶ اجازه عبور موقت از این محور را به مسافران بدهیم تا به جای پیمودن مسیر ۹۲ کیلومتری٬ ۶۰ کیلومتر مسیر برای آنها کوتاه‌تر ‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده از آزادراه رشت-قزوین اظهار کرد: کار باند اول قطعه ۳.۲ کیلومتری آزادراه منجیل-رودبار تمام و برای تردد مسافران نوروزی امسال باز شد و باند دیگرش هم امیدواریم هفته دولت به شرط تأمین کامل و به موقع اعتبار تکمیل شود. اگر نحوه تخصیص اعتبارات در طول سال توزیع مناسبی داشته باشد به طوری‌که وقتی پیمانکار صورت وضعیت می‌دهد پول دریافت کند می‌توان طبق برنامه‌ریزی پروژه‌ها را تکمیل کرد و به بهره‌برداری رساند.




    نظرات کاربران