در حال بارگذاری ...
  • نصب 29 دوربین در محورهای مواصلاتی استان یزد


    تعداد 63 دستگاه ترافیک‌شمار الکترونیکی در سطح محورهای استان در حال جمع‌آوری اطلاعات است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،  مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد با اشاره به تردد روزانه بالغ بر 180 هزار خودرو در محورهای مواصلاتی این استان، از نصب نصب تاکنون 24 دستگاه دوربین نظارت تصویری و پنج دستگاه دوربین پیشرفته کنترل سرعت در این محورها خبر داد.

    "محمدرضا بشیری" ضمن بیان این مطلب، افزود: همچنین به منظور کنترل رفتار ترافیکی و برآورد میزان تردد، تعداد 63 دستگاه ترافیک‌شمار الکترونیکی نیز در سطح محورهای استان در حال جمع‌آوری اطلاعات است.

    وی تردد روزانه بالغ بر 180 هزار دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان را از شاخص‌های مثبت حمل و نقلی استان برشمرد و گفت: استان در بخش حمل و نقل جاده‌ای علیرغم گستردگی مناسب شبکه ریلی، به لحاظ قرارگیری در کنار محورهای ترانزیتی و کریدور شمال جنوب و شرق و غرب، از موقعیت خاصی برخوردار است.

    بشیری در ادامه از تکمیل سامانه  RMG(برداشت اتوماتیک اطلاعات مسیر) با هدف تکمیل اطلاعات جغرافیایی راه‌ها، اماکن و  تاسیسات در استان خبر داد و گفت: این سامانه در اداره کل حمل و نقل استان به صورت مستمر در حال برداشت اطلاعات جدید است.

    این مسئول راجع به موضوع ایمن‌سازی مدارس حاشیه را‌ه‌ها نیز اعلام کرد: تاکنون تعداد 106 مدرسه واقع درحاشیه راه‌های استان مشمول اجرای طرح آموزش اصول و مبانی ایمنی عبور و مرور و ایمن‌سازی قرار گرفته و کار آن به اتمام رسیده است. در سال گذشته، تعداد 19 مدرسه استان در برنامه‌های آموزش مبانی ترافیکی و همچنین تعداد 13 باب مدرسه نیز ایمن‌سازی فیزیکی در محوطه جلوی مدارس انجام شده است.

     

     

    بشیری با بیان این که تاکنون 17 موافقت اصولی جهت ایجاد مجتمع‌های خدماتی رفاهی و تیرپارک بین راهی در محورهای مواصلاتی استان صادر شده است، گفت: چهار واحد از این مجتمع‌های بین راهی هم‌اکنون در دست ساخت است. اجرای آسفالت راه دسترسی مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی که دارای موافقت اصولی از این اداره کل و دارای پیشرفت قابل ملاحظه‌ای هستند، در دستور کار این اداره کل است.

    مدیر کل حمل و نقل استان در پایان نیز به اجرای طرح ساماندهی حمل و نقل روستایی اشاره و عنوان کرد: این طرح با هدف ارتقاء کیفیت زندگی و فعالیت ساکنان روستاهای محروم و ارائه خدمات مطلوب به استفاده‌کنندگان و همچنین توسعه آبادانی این مناطق، در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است. در حال حاضر 45 دفتر روستایی، دارای کد فعالیت هستند که از این تعداد 14 دفتر فعال و 31 دفتر غیرفعال هستند.

    بشیری همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات در این زمینه، خاطرنشان کرد: تعداد مسیرهای روستایی استان از 19 مسیر مصوب نیز در حال حاضر به 46 مسیر فعال و 59 مسیر پیشنهادی افزایش یافته است .




    مطالب مرتبط

    حذف نقاط پرحادثه در محور ملکشاهی - ایلام ، ۲ مقطع در راه روستایی خوشادول ، حذف نقاط پرحادثه در محور ملکشاهی - میمه از دیگر اقدامات این اداره در شهرستان است .

    |

    نظرات کاربران