در حال بارگذاری ...
  • اضافه شدن ۲۸۶ دستگاه ناوگان باری و مسافری برون شهری


    میانگین عمر ناوگان باری و کامیون در استان همدان 23 سال است و برای کاهش این میانگین سنی باید راهکارهای اساسی اتخاذ شود.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل حمل ‌و ‌نقل و پایانه‌های همدان گفت: ۲۸۶ دستگاه ناوگان باری و مسافری جدید به چرخه حمل و نقل عمومی برون شهری استان در راستای طرح نوسازی ناوگان عمومی و افزایش ایمنی اضافه شد.

    نصرت‌ الله حیدری با اشاره به اجرای طرح نوسازی ناوگان عمومی اظهار داشت: افزایش بهره‌ وری، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش خطرات جاده‌ ای از مزایای نوسازی ناوگان برون شهری است. در این راستا 240 دستگاه ناوگان باری و 46 دستگاه انواع ناوگان اتوبوسی، مینی‌بوسی و سواری کرایه در حمل و نقل عمومی برون شهری استان همدان نوسازی شد.

    مدیرکل حمل ‌و ‌نقل و پایانه‌های استان همدان بیان کرد: یکی از مهمترین سیاست‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اعطای تسهیلات و تشویق مالکان دارای خودروهای فرسوده برای نوسازی و ارائه خدمات بهینه به مسافران و صاحبان کالا است. ناوگان باری کشور از فرسودگی و میانگین عمر بالایی برخوردار است و با توجه به مسائل زیست محیطی و بالا بودن سوخت مصرفی این ناوگان، دولت برای اعطای تسهیلات و تعویض این ناوگان آمادگی دارد.

    حیدری عنوان کرد: طرح اعطای تسهیلات کم‌بهره بانکی در سال‌های گذشته نیز با هدف کاهش خطرات و آسیب‌های جاده‌ای ناشی از فرسودگی ناوگان عمومی، اجرا شده است. میانگین عمر ناوگان باری و کامیون در استان همدان 23 سال است و برای کاهش این میانگین سنی باید راهکارهای اساسی اتخاذ شود.

    مدیرکل حمل ‌و ‌نقل و پایانه‌های استان همدان افزود: متقاضیان ناوگان عمومی فرسوده برون‌شهری اعم از اتوبوس، مینی‌بوس، سواری کرایه و کامیون با اسقاط و از رده خارج کردن ناوگان نسبت به نوسازی و جایگزینی ناوگان اقدام کرده‌اند.

    وی اظهار داشت: با از رده خارج کردن ناوگان فرسوده و تعویض خودروهای فرسوده در استان، خدمات‌رسانی ایمن‌تر می‌شود و همچنین از آلودگی هوا و مصرف بی‌رویه سوخت جلوگیری می‌شود.




    مطالب مرتبط

    یکی از رویکردهای کاری سازمان راهداری در سال جاری ، توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل در کشور است و برای تحقق این مهم در کنار ظرفیت تولیدات داخلی ، در حوزه تأمین و واردات خودرو نیز گام‌هایی برداشته شده است .

    |

    آیین‌نامه اجرایی بند (ص) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در خصوص واردات خودرو (اتوبوس) با عمر کمتر از پنج سال ، تصویب و ابلاغ شده است ولی به منظور بهره‌مندی از فرصت قانونی فراهم شده ، لازم است برخی حمایت‌های مالی و تسهیلات فرآیندی در این آئین‌نامه لحاظ شود و ...

    |

    در حال حاضر ، مجوز واردات مختص شرکت‌های حمل‌ونقلی و حقوقی مورد تأیید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است . همچنین شرط الزام اسقاط خودرو برای واردات اتوبوس‌های مسافری عمومی درون شهری و برون شهری حذف شود .

    |

    بررسی‌ها نشان می‌دهد که تسهیلات نوسازی ناوگان باری در بخش جاده‌ای نیازمند ۳۷ هزار میلیارد تومان سرمایه است که عملا تأمین این میزان سرمایه مقدور نیست ، بنابراین برنامه ریزی شده است تا طی برنامه پنج ساله حداقل نیمی از ناوگان فرسوده نوسازی شود .

    |

    نظرات کاربران