در حال بارگذاری ...
  • ورود قطار پنج‌ستاره فدک به مسیر تهران - شیراز


    بلیت این قطار هم اکنون از طریق دفاتر فروش بلیت و وب سایت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به نشانی اینترنتی قابل خرید است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، سومین رام از قطارهای پنج ستاره فدک به صورت رسمی از صبح فردا در مسیر تهران-شیراز با حضور استاندار فارس و مدیران استانی راه‌اندازی خواهد شد.

    سومین رام از قطارهای ۵ ستاره فدک در مسیر راه‌آهن تهران-شیراز راه‌اندازی شد که به این ترتیب این قطارها علاوه بر مسیر تهران-مشهد در مسیر تهران-شیراز نیز سیر و حرکت خواهد داشت.

    این امر با همکاری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و در پی استقبال شهروندان از قطار مسافری شیراز- تهران برای افزایش تعداد رام قطار انجام شد. بر این اساس مقرر شد که قطار فدک به صورت یک روز درمیان در مسیر تهران - شیراز سیر داشته باشد.

    مهرداد انصاری مدیرکل راه‌آهن فارس (شیراز)  در این باره گفت: بلیت این قطار هم اکنون از طریق دفاتر فروش بلیت و وب سایت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به نشانی اینترنتی قابل خرید است.

    انصاری اظهار کرد: قطار چهار تخته فدک با دارا بودن ویژگی‌های منحصر به فرد در ردیف قطارهای ۵ ستاره قرار دارد و امکانات آن به منظور رعایت سنت مهمان‌نوازی ایرانی طراحی شده است. علاوه بر امکانات مطلوب این واگنها، مهمانداران دارای تحصیلات دانشگاهی و مسلط به دو زبان انگلیسی و عربی بوده که در طول سفر پذیرای مسافران هستند. با توجه به اینکه اواخر سال ۹۴ سرعت قطارها در این محور به طور میانگین به حد نصاب ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و در ۲۵ درصد محور به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

    بر این اساس قرار است صبح فردا یکشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه طی مراسمی با حضور استاندار شیراز، مدیران کل استان و مقامات محلی افتتاحیه ورود قطار پنج ستاره فدک به مسیر تهران-شیراز برگزار شود.




    مطالب مرتبط

    همکاری راه آهن و سازمان میراث فرهنگی برای تسریع در روند ثبت جهانی خط آهن سراسری

    همکاری راه آهن و سازمان میراث فرهنگی برای تسریع در روند ثبت جهانی خط آهن سراسری

    روند ثبت خط آهن سراسری ایران از سال ۹۴ آغاز شد و این میراث فرهنگی در سال ۱۳۹۶ در فهرست آثار ملی قرار گرفت و پس از آن تلاش ها تا امروز برای ثبت جهانی آن ادامه دارد . تاکنون ۳ خط آهن در دنیا به ثبت جهانی رسیده که طولانی ترین آن ها ۱۲۰ کیلومتر بوده است .

    |

    لزوم جمع‌ آوری خطوط راه‌آهن از داخل شهرها و انتقال ایستگاه‌ها به بیرون شهر

    لزوم جمع‌ آوری خطوط راه‌آهن از داخل شهرها و انتقال ایستگاه‌ها به بیرون شهر

    در راستای ارتقای بهره‌وری شبکه راه‌آهن و اتصال آن به چشمه‌های بار در سراسر کشور، ۵۱۲ کیلومتر خط ریلی فرعی شناسایی‌شده است تا به شبکه متصل شود . در سال جاری برای احداث ۵۹ کیلومتر از این شبکه با یکی از شرکت‌های داخلی تفاهم‌نامه امضاشده است تا از طریق این خطوط هشت مرکز بار به ...

    |

    نظرات کاربران