در حال بارگذاری ...

مذاکره با شرکت‌های اروپایی برای افزایش و برقراری پرواز


بر اساس مقررات بین المللی برقراری هر گونه پروازها بین دو کشور باید به طور دوجانبه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس سازمان هواپیمایی با اشاره به این که برای برقراری پرواز بین ایران و آمریکا باید قراردادهای آن بین سازمان های هواپیمایی دو کشور به امضا برسد گفت: بسیاری از شرکت‌های اروپایی به دنبال برقراری و افزایش پروازهای هوایی خود بین ایران و اروپا هستند.

«علی عابدزاده» افزود: هنوز درخواستی از سوی شرکت‌های آمریکایی برای برقراری پرواز به ایران به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه نشده و ما نیز برای برقراری این پروازها به آمریکا هیچ درخواستی نداشته‌ایم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: بر اساس مقررات بین المللی برقراری هر گونه پروازها بین دو کشور باید به طور دوجانبه باشد. بسیاری از شرکت های اروپایی به دنبال برقراری و افزایش پروازهای هوایی خود بین ایران و اروپا هستند و هم اکنون سازمان هواپیمایی کشوری با شماری از این شرکت ها در حال مذاکره است. با از سرگیری پروازهای ایرفرانس و «کی.ال.ام» هلند به تهران شمار شرکت های هوایی که به ایران پرواز می کنند به بیش از 40 شرکت افزایش یافت و سازمان هواپیمایی کشوری هر روز شاهد درخواست شرکت های هوایی برای افزایش پرواز به ایران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: صنعت حمل و نقل هوایی یک صنعت بین المللی است و قوانین آن نیز در همه کشورهای جهان به طور یکسان پیاده می شود. ما نیز باید برای فعالیت در این صنعت مقررات خود را با قوانین بین المللی یکسان سازی کنیم تا همکاری با دیگر کشورهای جهان را ادامه دهیم.

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

|

مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

|

لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

|

         

|

مطابق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری ، به دلیل حساسیت بالای سرویس مراقبت پرواز و تاثیر مستقیم آن بر ایمنی پروازهای فرودگاه ، بازرسی ایمنی از واحدهای ارائه دهنده آن به صورت سالانه انجام می گردد تا از تطابق کیفی و کمی آن با قوانین و استانداردهای بالادستی اطمینان حاصل شود .

|

نظرات کاربران