در حال بارگذاری ...
  • توسعه راه آهن و لزوم اتصال به مترو


    وجود شهرهای ریل پایه نیازمند مطالعات اجتماعی و همچنین تقسیم بندی شهرها در زمان توسعه شبکه حمل و نقل ریلی و سایر مسائل شهری است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  Iranway،عضو سابق شورای شهر تهران گفت : در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا حمل و نقل ریلی به این سمت و سو رفته است که مدل های حمل و نقلی را به صورت یکپارچه در اکثر شهرهای بزرگ و صنعتی به یکدیگر وصل کنند، اما این موضوع در کشور ما هنوز در حد مطالعه و بررسی است.

     

     

    حجت افزود: مسئولان امروزه در شهرهای بزرگ با در نظرگرفتن رفاه مردم و مسافران سعی دارند خطوط پر سرعتی چون مترو را درون شهرها گسترش دهند و خوشبختنانه این امر تا حدود زیادی محقق شده است ، اما با توجه به اینکه با حجم زیادی از مردم در اطراف شهرهای کوچک و بزرگ و تردد آنها به درون شهرها مواجه هستیم، بهتر است راه آهن ضمن توسعه در درون شهرها، اتصال و یکپارچگی را با مترو داشته باشد تا بتوانیم به هدف اصلی یعنی توسعه حمل و نقل ریلی در کشور دست پیدا کنیم.

    عضو سابق شورای شهر تهران تاکید کرد: در حال حاضر سازمان و یا نهادی نمی تواند مخالفت توسعه ریلی در درون شهرها باشد و این مهم نیاز به مطالعات اجتماعی و همچنین تقسیم بندی شهرها در زمان توسعه حمل و نقل ریلی و دیگر مسائل شهری دارد.

    کارشناسان بر اهمیت حمل و نقل ریلی و تاثیر آن بر ساختارهای اقتصادی از جمله تولید و اشتغال و تامین رفاه و آسایش شهروندان تاکید دارند و معتقدند در مقایسه با سایر بخش های حمل و نقل از جایگاه بالاتری در ایمنی کالا، مصرف پایین سوخت و حفظ محیط زیست برخوردار است.




    نظرات کاربران