در حال بارگذاری ...
  • لزوم وضع عوارض عبور از جاده

    اغلب مسافرت‌ها در کشور توسط حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود و فقط حدود ۱۰ درصد را حمل و نقل ریلی انجام می‌دهد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  Iranway ، برای توسعه ساخت راه‌ها باید عوارض بر عبور جاده و سوخت دریافت شود.

    معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌ها ضمن بیان فوق با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از منابع اعتباری وزارت راه و شهرسازی در شرکت ساخت هزینه می‌شود، گفت: حدود ۴۰ درصد دیگر از این منابع در نگهداری راه‌ها، دوخطه کردن مسیرهای ریلی و بهسازی راه‌ها هزینه می‌شود.

    معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌ها با اعلام اینکه امروز در بسیاری از کشورهای همسایه پروژه‌های حمل و نقلی و زیرساخت از سوی پیمانکاران ایرانی اجرا می‌شود، گفت: نسبت راه‌های فعلی موجود کشور نسبت به جمعیت و مساحت پایین است که البته همین مشکل را در بخش حمل و نقل ریلی هم داریم.

     

     

    خادمی ادامه داد: حمل و نقل ریلی فعلا در کشور توجیه حمل بار ندارد، به همین دلیل اغلب مسافرت‌ها در کشور توسط حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود و فقط حدود ۱۰ درصد را حمل و نقل ریلی انجام می‌دهد.

    وی با اشاره به اینکه تا زمان انتقال مناسب حمل بار  و مسافر از جاده به ریل زمان زیادی لازم داریم، گفت: در ۱۲ سال گذشته خودروهای ما از ۵ به ۱۸ میلیون دستگاه افزایش یافته، در صورتی که جاده‌های ما دو برابر نشده است.

    خادمی ادامه داد: البته نمی‌توان از رشد و توسعه کشور جلوگیری کرد اما باید ترافیک ایمن، روان و ارزان باشد که نیازمند شبکه حمل و نقل قوی است؛ در واقع باید شبکه بزرگراهی، آزادراهی و جاده‌ای کشور با یکدیگر مرتبط و شطرنجی باشد.

    معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌ها به استفاده مناسب از راه‌‌ها اشاره کرد و گفت: نتوانستیم متناسب با نیاز کشور جاده ساخته و نگهداری کنیم، زیرا نگهداری جاده‌ها هزینه‌بر است؛ بنابراین نیاز است تا هزینه عبور از جاده توسط کاربر پرداخت شود اما بسیاری از افراد حاضر نیستند این هزینه را بپردازند.

    وی با بیان اینکه رشد جاده‌های کشور نسبت به رشد خودروها و ترافیک یک‌دهم است، گفت: باید هزینه عبور از جاده‌ها پرداخت شود یا حتی بابت مصرف سوخت خودرو عوارض توسعه زیرساخت‌های عمرانی امکان‌پذیر شود، زیرا منابع مالی دولت محدود است.
    خادمی ادامه داد: اخذ عوارض یکی از الزامات جذب سرمایه‌گذار خصوصی است و به هر حال باید منابع مالی برای اجرای پروژ‌ه‌های زیرساختی عمرانی تعریف شود، زیرا منابع دولتی محدود بوده و دولت امکان سرمایه‌گذاری ندارد.
    وی با بیان اینکه پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری را در قالب بسته به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی کرده‌ایم، گفت: باید در ازای دریافت پول، ایمنی، راه و آسایش بیشتری را در جاده‌ها فراهم کنیم.




    مطالب مرتبط

    دلایل عدم موافقت سرمایه‌گذاران آزادراهی با عوارض الکترونیکی

    دلایل عدم موافقت سرمایه‌گذاران آزادراهی با عوارض الکترونیکی

    اولین مشکل اخذ عوارض آزادراهی به صورت الکترونیکی، فرهنگ‌سازی است و ضرورت دارد ، پلیس با افراد خاطی برخورد داشته باشد و در کنار جریمه کردن راننده‌های خاطی، نسبت به توقیف خودروهایی که مالکان آنها اهتمامی برای پرداخت عوارض ندارند، اقدام کند.

    |

    پیمایشی شدن عوارض آزادراه برای شهروندان محمدیه و مهرگان

    پیمایشی شدن عوارض آزادراه برای شهروندان محمدیه و مهرگان

    نحوه قرائت سیستم بر حسب پیمایش و میزان عوارض محاسبه شده بدون ضریب تکرار ۴۰۰ تومان می باشد ؛ به این صورت که بر اساس محاسبه سیستم تردد خودرو ، با رد شدن از دوربین اول ۴۰۰ تومان ، بعد از رد شدن از دوربین دوم ۸۰۰ تومان و بعد از رد شدن از دوربین سوم ۱۲۰۰ تومان عوارض اعمال خواهد شد .

    |

    تجهیز تمام آزادراه های کشور به سیستم اخذ عوارض الکترونیک تا پایان سال جاری

    تجهیز تمام آزادراه های کشور به سیستم اخذ عوارض الکترونیک تا پایان سال جاری

    با رصد رفتار راننده مشخص شد برخی راننده ها با نزدیک شدن به دوربین ، سرعت خود را کاهش می دهند و پس از عبور از دید دوربین سرعت را افزایش می‌دهند ، در این راستا سنجش متوسط سرعت بین دو دوربین در دستور کار قرار گرفت و با این اقدام رفتار راننده ها در حوزه سرعت بهتر شد .

    |

    تعیین نرخ عوارض آزادراه تهران – شمال

    تعیین نرخ عوارض آزادراه تهران – شمال

    با افتتاح قطعه یک این آزادراه مسیر تردد از جاده فعلی به طول ۹۰ کیلومتر به ۳۲ کیلومتر کاهش خواهد یافت که علاوه بر کاهش حداقل یک ساعت و نیم در زمان سفر ، موجب صرفه‌جویی متوسط حدود ۱۰ لیتری بنزین در روزهای عادی و بیش از ۱۵ لیتری در ایام پر ترافیک به ازای هر سفر – خودرو می‌شود .

    |

    نظرات کاربران