در حال بارگذاری ...
  • شروع عملیات اجرائی اتصال فرودگاه اراک به فیبر نوری


    بهره مندی از امکانات فیبر نوری برای انجام پروازهای خارجی از طریق مرز هوایی ضروری است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر فرودگاه اراک از آغاز عملیات اجرائی اتصال این فرودگاه به شبکه فیبر نوری به عنوان زیرساخت حیاتی در دیتای ناوگان هوایی استان خبر داد.

    رحیم حسین نسب افزود: در گذشته ارتباط مجموعه فرودگاه اراک با سایر بخش ها در حوزه حمل و نقل هوایی به صورت شبکه سیمی بود که سرعت تبادل اطلاعات در این روش پائین و به دلیل اختلال ارتباطی در شبکه تبادل اطلاعات زمان بر بود.

    وی، فرآهم آمدن بستر زیرساختی دسترسی به سیستم اتوماسیون اداری، اینترنت، سیستم برخط بلیط در فرودگاه، صدور کارت پرواز به ‌صورت الکترونیکی و اتصال فرودگاه به شبکه مخابراتی سراسری، فعالیت آسان اداره گذرنامه، بانک ها و شرکت های هواپیمای و ارتباط واحدهای عملیاتی فرودگاه با ستادهای کشوری از مزایای اتصال شبکه فیبرنوری عنوان کرد. بهره مندی از امکانات فیبر نوری برای انجام پروازهای خارجی از طریق مرز هوایی ضروری است.

    حسین نسب اعتبار پیش ‌بینی شده برای اجرای این طرح را دو میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور عنوان کرد.

    فرودگاه شهر اراک در 17 کیلومتری شمال این شهر واقع شده و به امکانات سوخت رسانی، گمرگ، ایستگاه آتش نشانی، پارکینگ و سیستم های کمک ناوبری مجهز است.

    این فرودگاه سال 78 به بهره برداری رسید و نخستین خطوط پروازی مسافری آن از سال 84 با همکاری شرکت های هواپیمایی کشور دایر شد.




    مطالب مرتبط

    حفاری این مسیر به طول ۲۵۰۰ متر توسط شرکت آبفا انجام شد و جای گذاری کابل و تمهیدات لازم برای اجرای ایمن طرح، توسط این اداره کل صورت گرفت .

    |

    در هشت ماه نخست سال‌جاری در مجموع ۲۲ میلیون و ۷۱ هزار و ۸۶۰ مسافر اعزام و پذیرش و ۱۹۲ هزار و ۲۵۰ نشست و برخاست صورت گرفته است .

    |

             

    |

             

    |

    در شش ماهه نخست امسال شش هزار و ۶۲۸ پرواز خارجی در فرودگاه مشهد نشست و برخاست داشته است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش را نشان می دهد .

    |

    نظرات کاربران