در حال بارگذاری ...
  • رشد ۲۷ درصدی ناوگان باری و مسافری در استان البرز


    تا پایان سال 92 تعداد کل ناوگان باری و مسافری استان 12 هزار و 141 دستگاه بود که در پایان سال 94 با رشد 27 درصدی به تعداد 15 هزار و 426 دستگاه رسید.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل سابق حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز با بیان اینکه البرز از معدود استان‌هایی بود که مرکز چاپ کارت هوشمند راننده‌ها را ایجاد کرد، گفت: میزان تعداد کل ناوگان باری و مسافری استان در سال ۹۴ نسبت به ۹۲، ۲۷ درصد رشد داشت.

    قاسم باقری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز که با حضور معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، فرمانده سپاه استان البرز و سایر مسئولان در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده در این اداره‌کل اظهار داشت: از ابتدای ورود به این حوزه توجه به مزایا و امکانات پرسنلی و نیز حمایت و تقویت انجمن‌های صنفی در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا خانه حمل و نقل استان تاسیس شد.

    وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر توفیقات تازه‌ای حاصل شد، افزود: در گذشته متوسط ماهانه مصرف بارنامه راضی‌کننده نبود و فرار بار در این حوزه داشتیم که با همکاری پلیس راه بسیاری از مشکلات حل شد و هم‌اکنون ماهیانه به طور متوسط هزار و 197 بارنامه بیشتر مصرف می‌شود.

    مدیرکل سابق حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز با اشاره به اینکه متوسط ماهیانه درآمد دولتی در این حوزه 55 درصد افزایش یافت، تصریح کرد: در همین راستا رضایتمندی مردم و نظم و انضباط در پایانه‌ها افزایش یافته است. وی با اشاره به اینکه البرز در اربعین سال گذشته رتبه سوم کشوری را در حمل و نقل زائران کسب کرده است، گفت: در بخش آموزش در سال‌های 90، 91 و 92 تعداد 3 هزار و 360 نفر دوره برگزار شد که در سال‌های 93 و 94 این امر با رشد 407 درصدی و آموزش 10 هزار و 300 دوره روبه رو شد و این رقم به 13 هزار و 668 نفر دوره رسید که تاثیرات بسیار زیادی در کاهش تصادفات، رضایتمندی مسافران دارد. تا پایان سال 92 تعداد کل رانندگان استان 8 هزار و 663 نفر بود که در پایان سال 94 با رشد 28 درصدی به تعداد 11 هزار و 97 نفر رسید.

    وی با بیان اینکه البرز از معدود استان‌هایی بود که مرکز چاپ کارت هوشمند راننده‌ها را ایجاد کرد، افزود: تا پایان سال 92 تعداد کل ناوگان باری و مسافری استان 12 هزار و 141 دستگاه بود که در پایان سال 94 با رشد 27 درصدی به تعداد 15 هزار و 426 دستگاه رسید.

    مدیرکل سابق حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز با بیان اینکه در بخش ایمنی و ترافیک روابط صمیمانه‌ای با دستگاه‌های دخیل در این حوزه صورت گرفت، اظهار داشت: 5 همایش ارتقا ایمنی موتورسواران در استان البرز برگزار شد که حدود 1500 دستگاه کلاه ایمنی در شهرستان‌های مختلف توزیع شد. وی با اشاره به کاهش 17.4 درصدی تلفات جاده‌ای در سال 93 نسبت به سال 92 و 4.7 در سال 94 نسبت به 93، گفت: این امر رتبه استان را در این حوزه از 26 به رتبه سوم کشوری رساند. باقری با اشاره به افزایش تعداد پل‌های عابر پیاده از 20 به 23، بیان کرد: قراداد احداث 10 پل عابر پیاده منعقد شده که در دستور کار قرار دارد و تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی با اشاره به بحث تخلفات اضافه تناژ و افزایش 297 درصدی تعداد تخلفات کشف شده، گفت: این امر در سال 94 نسبت به 93 حدود 32 درصد افزایش یافت که در مجموع 393 درصد از سال 94 نسبت به سال 93 افزایش داشتیم. مدیرکل سابق حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز در مورد بحث آی‌تی اس و استفاده از سامانه‌های هوشمند، اظهار داشت: نصب نخستین سامانه دوربین‌های پلاک‌خوان، نخستین سامانه محاسبه زمان سفر بر اساس حجم ترافیک در محور کرج- چالوس و نخستین تابلوی گرافیکی مسیرنما از دیگر اقدامات این اداره‌کل محسوب می‌شود.




    مطالب مرتبط

    از مجموع تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در یکسال گذشته به تفکیک ۴۸۳ هزار و ۷۵۰ نفر مسافر ایرانی و بیش از ۴۰۸ هزار نفر مسافر خارجی بوده اند .

    |

    در سال گذشته ناوگان باری استان با انجام ۹۶۳ هزار و ۷۲۷ سفر نزدیک به ۱۴ میلیون تن کالا را جابه‌جا کردند که از نظر سفر انجام شده ۱۰ درصد و میزان تناژ حمل شده ۱۱ درصد رشد را نسبت به‌مدت زمان سال گذشته خود دارد .

    |

    از ۴ پرونده تخلف ثبت‌ شده ، برای ۳ مورد تذکر و یک مورد نیز محرومیت راننده از رانندگی صادر شد . این تخلفات مربوط به عدم رعایت قوانین حمل و نقل مسافر و همراه نداشتن تجهیزات مورد نیاز ناوگان مسافری بوده است .

    |

    پیش بینی جهاد کشاورزی برای برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزارتن محصول کشاورزی طی بازه ۴۰ روزه از اویل اردیبهشت ماه جاری است .

    |

    از این تعداد ناوگان بازدید شده ، یک هزار و ۶ دستگاه ناوگان اتوبوسی ، ۶۰۲ دستگاه ناوگان باری و ۱۹۶ دستگاه مربوط به سواری برون شهری بوده است .

    |

    نظرات کاربران