در حال بارگذاری ...
  • برطرف شدن مشکلات صنعت حمل‌ و نقل استان قزوین


    نقش حمل و نقل برای استان قزوین نقش استراتژیک و کلیدی است که اگر خللی در آن ایجاد شود قطع‌ به یقین سایر بخش‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، استاندار قزوین گفت: با توجه به اینکه صنعت حمل و نقل در همه حوزه‌ها تأثیرگذار است مشکلات این بخش باید به سرعت پیگیری و برطرف شود.

    فریدون همتی شامگاه  یکشنبه در دیدار با فعالان عرصه حمل و نقل استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: صنعت حمل و نقل چه درون شهری و چه جاده‌ای از امور زیربنایی و مهم بوده و نقش بسیار مهمی در کشور ایفا می‌کند بنابر این باید این حوزه تقویت و مشکلات آن برطرف شود. قزوین شهری گردشگرپذیر و صنعتی است و از سوی دیگر قدمت حمل و نقل در این استان از بسیاری استان‌های دیگر کشور بیشتر است بنابر این باید در آموزش، توجیه و بالابردن فرهنگ فعالان این حوزه اهتمام ویژه داشته باشیم.

    استاندار قزوین با بیان اینکه این بخش حمل و نقل است که سایر بخش‌ها اعم از کشاورزی، صنعت و گردشگری را پشتیبانی می‌کند عنوان کرد: مهم‌ترین هدف از برگزاری این جلسه که به احترام جامعه حمل و نقل استان قزوین برگزار شد این بود که به صورت مستقیم فرصتی فراهم شود تا از زحمات فعالان این حوزه قدردانی کنم. نقش حمل و نقل برای استان قزوین نقش استراتژیک و کلیدی است که اگر خللی در آن ایجاد شود قطع‌ به یقین سایر بخش‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند. مردم و مسئولان قدردان جامعه حمل و نقل استان قزوین هستند و نقش آنها را نقشی سازنده و مهم در اقتصاد، فرهنگ و حتی امنیت این استان عنوان می‌کنند. همه ما به هم وابسته هستیم بنابراین باید به گونه‌ای عمل کنیم که با مشکلی در اجرای برنامه‌ها و دست‌یابی به اهداف مدنظر خود روبه‌رو نشویم.

     

    آموزش فعالان حوزه حمل و نقل جدی گرفته شود

     

    استاندار قزوین بیان کرد: با همکاری سازمان حمل و نقل استان قزوین و معاونت عمرانی استانداری جلسات متعددی به منظور رفع مشکلات حوزه حمل و نقل این استان برگزار می‌شود تا با رفع مشکلات موجود در این حوزه شاهد افزایش تحرک و پویایی این بخش از استان قزوین باشیم.

    همتی با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای رانندگان بخش‌های مختلف حوزه حمل و نقل استان قزوین گفت: قزوین شهری گردشگرپذیر و صنعتی است و از سوی دیگر قدمت حمل و نقل در این استان از بسیاری استان‌های دیگر کشور بیشتر است بنابراین باید در آموزش، توجیه و بالابردن فرهنگ فعالان این حوزه اهتمام ویژه داشته باشیم. اگر یک راننده تاکسی که هر روز با خیل عظیمی از مردم و گردشگران روبه‌رو است آموزش‌های لازم برای برقراری ارتباط صحیح و سازنده را دیده باشد قطع‌ به یقین تأثیر زیادی در انتقال فرهنگ غنی استان قزوین دارد. وظیفه رانندگان حوزه حمل و نقل بسیار سنگین و حساس است به ویژه رانندگانی که در حوزه حمل و نقل مسافر فعالیت می‌کنند زیرا با امنیت روحی، روانی و آرامش مردم سر و کار دارند.

    همتی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که در این جامعه صادق و زحمت‌کش مواردی وارد نشود که آبروی این بخش را به خطر بیاندازد و برای تحقق این مهم باید آموزش‌های لازم را در دستور کار قرار دهیم. تلاش کنید به سمت بهبود بخشیدن به مسائل مختلف این حوزه اقدام کنید و آن چه که در حوزه اختیارات ما در استان قزوین باشد به سرعت تصمیم‌گیری می‌کنیم. مواردی که نیاز به پیگیری از تهران دارد نیز سعی می‌کنیم با جدیت دنبال کنیم تا مشکلات حوزه حمل و نقل استان قزوین در اسرع وقت برطرف شود.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در سفر به استان البرز بر استفاده از سرمایه بخش خصوصی برای ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پارس آباد گفت : حدود ۱۱۲ هزار نفر مسافر در ۱۱ ماهه گذشته از شهرستان پارس آباد ...

    |

    در اغلب کشورها تردد ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق سیستم‌های کنترل تردد مدیریت می‌شوند و امکان رصد آن‌ها از طریق سامانه‌ها وجود دارد .

    |

    در شرایط کنونی و با توجه به بالا بودن میزان تقاضا ، در صورتی که بالغ بر ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوسی که بر اساس قانون منع تغییر وضعیت مرتکب تخلف شده‌اند ، به حالت قبلی در تعداد صندلی‌های فعال بازگردند ، ظرفیت ۴ تا ۵ درصدی در افزایش تعداد صندلی در این حوزه احیاء می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سالانه ۱۳۰ میلیون مسافر در سطح جاده‌های کشور و از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا می‌شوند .

    |

    نظرات کاربران