در حال بارگذاری ...

رشد 68 درصدی پروازهای نوروزی فرودگاه آبادان


برای توسعه تعداد پروازهای این فرودگاه در مسیرهای جدید با 2 شرکت هواپیمایی مذاکراتی انجام شده .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر فرودگاه آبادان از برقراری 270 پرواز در تعطیلات نوروزی امسال (25 اسفند 94 تا 13 فروردین 95) خبر داد و گفت: این تعداد پرواز نسبت به زمان مشابه سال گذشته از رشد 68 درصدی برخوردار است.

غلامرضا دهقانی‌زاده درباره فرودگاه آبادان توضیح داد: تعطیلات نوروز امسال تعداد 270 پرواز در فرودگاه آبادان برقرار شد که طی آن 20 هزار و 400 مسافر جابه‌جا شدند در حالی که در مدت زمان مشابه سال گذشته 17 هزار مسافر از طریق این فرودگاه جابه‌جا شدند. این آمار حاکی از افزایش 20 درصدی پروازهای نوروزی فرودگاه آبادان است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته (از یکم فروردین‌ماه تا 29 اسفندماه 94) تعداد 5 هزار و 300 پرواز در این فرودگاه صورت گرفت که نسبت به سال قبل آن 35 درصد رشد در تعداد پروازها به ثبت رسید. در سالی که گذشت 550 هزار مسافر از طریق این فرودگاه انتقال یافتند که در میزان جابه‌جایی مسافر هم شاهد رشد 29 درصدی بودیم. همچنین از مجموع 5 هزار و 300 پرواز سال 1394 تعداد 420 پرواز آن خارجی بود که 27 هزار مسافر در 2 مسیر شارجه و کویت اعزام و پذیرش شدند.

دهقانی‌زاده درباره برنامه‌های این فرودگاه در سال جدید گفت: برای توسعه تعداد پروازهای این فرودگاه در مسیرهای جدید با 2 شرکت هواپیمایی مذاکراتی انجام دادیم تا پروازهای مجدد و ایجاد پرواز جدید در این فرودگاه محقق شود. در حوزه بین‌الملل این فرودگاه بحث سرمایه‌گذاری از طریق منطقه آزاد اروند هم مطرح است که پیشنهاد برقراری مسیر هوایی آبادان – عمان به میان آمد و ما نیز پیگیر این پیشنهادیم تا در سال 95 شاهد برقراری این مسیر باشیم.




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل عمران و توسعه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از بهره برداری از پروژه های فرودگاه آبادان در آینده ای نزدیک ...

|

همه‌ خدمتگزاران دولت ، سرباز نظام و آماده خدمت به مردم هستند و هر کجا نیاز به خدمات و حضورشان باشد ، خدمت‌رسانی می‌کنند .

|

از این پس اجرای هر طرح عمرانی در فرودگاه به‌منظور جلوگیری از دوباره‌کاری ، اجرای طرح‌های غیر ضرور و غیر فنی توسعه و ساخت و سازها ، براساس طرح جامع جدید انجام و این طرح به‌عنوان نقشه راه توسعه فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان ملاک عمل خواهد بود .

|

نظرات کاربران