در حال بارگذاری ...
  • بازنگری کنوانسیون تسهیل ترافیک دریایی در دستور کار آیمو


    قرار است که الزامات اجباری در خصوص تبادل الکترونیکی اطلاعات مربوط به کالا، خدمه و مسافرین را به عنوان بخشی از کنوانسیون بین‌المللی تسهیل ترافیک دریایی ١٩٦٥ تصویب کند.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، نشست چهلمین اجلاس کمیته تسهیل (FAL ٤٠) که با سخنرانی کیتک لیم دبیر کل آیمو از تاریخ ٤ آوریل افتتاح شد تا هشتم این ماه مطابق با (١٦ تا ٢٠ فروردین ١٣٩٥) به ریاست یوری ملناس از روسیه در حال برگزاری است.

    قرار است که الزامات اجباری در خصوص تبادل الکترونیکی  اطلاعات مربوط به کالا، خدمه و مسافرین را به عنوان بخشی از بازنگری و مدرنیزه کردن کنوانسیون بین‌المللی تسهیل ترافیک دریایی ١٩٦٥ تصویب کند. یکی از تغییرات مهمی که در بازنگری ضمیمه کنوانسیون اتفاق می‌افتد معرفی استاندارد جدیدی است که از مقامات دولتی می‌خواهد تا سیستم‌های الکترونیکی تبادل اطلاعات را در عرض سه سال از زمان تصویب اصلاحات  ایجاد کنند.

    کمیته همچنین در جریان آخرین اطلاعات در خصوص " پنجره واحد" یا Single window  قرار می‌گیرند و پیش بینی  می‌شود دستورالعمل داوطلبانه امنیت اطلاعات دریایی که قصد از تهیه آن حفاظت از چرخه حمل و نقل دریایی در برابر مخاطرات  و تهدیدات سایبری است، تهیه شود.

    از دیگر دستورکارهای مهم این اجلاس دستورالعمل استفاده از گواهینامه‌های الکترونیکی و روش‌های کنترل و بازرسی آنها است.




    نظرات کاربران