در حال بارگذاری ...
  • ایتالیا علاقمند به فعالیت در بخش راه آهن آذربایجان‌شرقی


    از سال جدید مشوق‌های جدید مالیاتی قابل اجرا بوده که گام موثری در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس هیات ایتالیایی و معاون سابق وزیر اقتصاد این کشور گفت که از لغو تحریم‎های ایران مطمئن بودم برای همین شرکتی با اهداف اقتصادی در تهران راه اندازی کردم.

    آلدولفو اورسو در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی تبریز گفت: ایتالیا در بخش صنایع غذایی و کشاورزی پس از آمریکا دومین کشور جهان است. بر این اساس می توانیم همکاری ها و سرمایه گذاری های مناسبی در این خصوص در آذربایجان شرقی انجام دهیم.

    وی همچنین با بیان اینکه 12 و 13 آوریل ( 24 و 25 فروردین) نخست وزیر ایتالیا به ایران سفر می کند، خاطرنشان کرد: بعد از لغو تحریم‌ها، رئیس جمهوری ایران به رم سفر کرد که نشان از روابط حسنه دو کشور ایران و ایتالیا در سال‌های گذشته است. بنده نماینده بخش راه آهن و خطوط ریلی ایتالیا هستم و اعلام می کنم ایتالیا علاقمند به فعالیت در این بخش در استان آذربایجان‌شرقی است؛ در همین خصوص با مدیر کل راه آهن آذربایجان‌شرقی نیز دیدار خواهم کرد. آذربایجان‌شرقی به لحاظ اقتصادی موقعیت ارزشمندی داشته و از این نظر علاقمند گسترش همکاری ایتالیا با این استان هستیم.

    نماینده وزارت امور خارجه در شمال غرب کشور هم با بیان اینکه زمینه همکاری و توسعه روابط ایران با ایتالیا با سفر رئیس جمهوری ایران به این کشور فراهم شد، گفت: سفر 24 فروردین نخست وزیر ایتالیا نیز نشان از پیشتازی ایتالیا برای همکاری های اقتصادی با ایران دارد . سفر وزرای امور خارجه ایران و ایتالیا و سفر دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان به ایتالیا به عنوان اولین سفر اروپایی زمینه ساز گسترش همکاری های دو طرف است. ظرفیت های اقتصادی و صنعتی دو طرف اهمیت توسعه همکاری بین دو کشور را افزایش داده است .

    وی با اشاره به روابط پیش از لغو تحریم‌ها بین دو کشور ایران و ایتالیا، یادآور شد: قبل از تحریم‌ها اولین شریک تجاری و اقتصادی ایران ایتالیا بود که امیدواریم در دوره پسا تحریم هم شاهد برگشت این روابط باشیم . سفر این هیات ایتالیایی مقدمه سفر نخست وزیر این کشور به تهران است.

    وی با اشاره به سفر 'آروسو' به تبریز و اینکه وی معاون سابق وزیر امور خارجه و نماینده سابق پارلمان ایتالیاست، گفت: او یکی از افراد تاثیر گذار در برقراری روابط ایتالیا و ایران است. ایران آماده ارایه بهترین تسهیلات در بخش صدور ویزا برای تجار ایتالیاست.

    رضا حسینی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: از سال جدید مشوق‌های جدید مالیاتی قابل اجرا بوده که گام موثری در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی است. بر اساس تصمیم مدیریت اجرایی استان آذربایجان‌شرقی، سرمایه گذاران خارجی خدمات اداری سریع دریافت کرده و ما پیگیر صدور مجوز‌های لازم برای سرمایه گذاری آنها خواهیم بود.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد تمنایی در نشست ترانزیت ریلی به درآمدهای ترانزیت اشاره کرد و افزود : با بررسی های به عمل آمده در طول ۲۰ سال گذشته درآمدهای ترانزیت در بخش ریل و جاده کمتر ...

    |

    نظرات کاربران