در حال بارگذاری ...
  • برگزاری ششمین اجلاس بین المللی جاده ابریشم در آذربایجان غربی


    کشورمان برنامه ها و ظرفیت های خود را برای احیای جاده ابریشم و بررسی قابلیت ها و ظرفیت ها برای توسعه هر چه بیشتر این صنعت ارائه خواهد کرد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی آذربایجان غربی گفت: ششمین اجلاس بین المللی جاده ابریشم با حضور 35 کشور در این استان برگزار می شود.

    جلیل جباری در بازدید از ظرفیت های موجود باقی مانده در مسیر جاده ابریشم در شهرستان خوی اظهار کرد: استان آذربایجان غربی از سوم تا ششم اردیبهشت ماه سال جاری میزبان برگزاری ششمین کارگروه تخصصی کشورهای عضو برنامه جاده ابریشم سازمان جهانی جهانگردی خواهد بود.

    وی با بیان اینکه در این نشست که با حضور مدیران و کارشناسان مرتبط با موضوع جاده ابریشم در قالب جهانگردی و میراث خواهد بود، افزود: ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه کشورها به منظور شناسایی و معرفی مورد بحث قرار خواهد گرفت. یکی دیگر از محورهای مهم این نشست تبلیغات و بازاریابی است که مدیران و کارشناسان ظرفیت های کشور خودشان ارائه خواهند کرد. در این نشست کارگاه هایی به منظور بررسی و دستیابی به هدف مشترک تشکیل خواهد شد. در این نشست کشورمان برنامه ها و ظرفیت های خود را برای احیای جاده ابریشم و بررسی قابلیت ها و ظرفیت ها برای توسعه هر چه بیشتر این صنعت ارائه خواهد کرد.

    جباری با اشاره به ظرفیت های شهرستان خوی که زمانی در مسیر جاده ابریشم نقش موثری را ایفا می کرد، بیان کرد: بدین منظور یک روز از این نشست به شهرستان خوی اختصاص یافته است که میهمانان شرکت کننده بناها و آثار تاریخی مربوط به این شهرستان را که در مسیر جاده ابریشم قرار دارد، مورد بحث قرار داده و از آنها بازدید خواهند کرد.

    وجود کاروانسراهای متعدد در داخل شهر و بین راهی شهرستان خوی نشان از روزهای پررونق اقتصادی این شهر به هنگام عبور جاده ابریشم(ایپک یولی) از شهرستان خوی است.

    پیش از اسلام شعبه ای از بزرگراه ابریشم که شرق و غرب را به همدیگر متصل می نمود، از خوی عبور می کرد.

    در صدر اسلام نیز بزرگ راهی که کشورهای شبه جزیره عربستان را به ماوراء خرز، ارس، اردبیل و مرکز آذربایجان وصل می کرد، از خوی می گذشت.

    شهرستان 375 هزار نفری خوی در 134 کیلومتری ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی واقع است.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بعد از دو دهه ، نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم‌ همکاری های فیمابین در تهران ...

    |

             

    |

    نظرات کاربران