در حال بارگذاری ...

واکنش راهور به خروج ایستگاه راه‌آهن از تهران


از نظر ما تمام پایانه‌های مسافربری اعم از هوایی، ریلی و جاده‌ای باید به حومه شهر منتقل شده و در معابر مرکزی و اصلی شهر نباشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، انتقال پایانه‌های مسافربری همچون ایستگاه راه‌آهن، فرودگاه مهرآباد و ترمینال‌های اتوبوسرانی به حاشیه شهر را امری ضروری دانست.

سردار سیدتیمور حسینی درباره پیشنهاد شهردار تهران برای انتقال ایستگاه راه‌آهن به حریم شهر تهران اظهار کرد: ما نیز در پلیس راهور با این پیشنهاد موافق بوده و از ماه‌ها قبل نظر خود در این باره را اعلام کرده بودیم. از نظر ما تمام پایانه‌های مسافربری اعم از هوایی، ریلی و جاده‌ای باید به حومه شهر منتقل شده و در معابر مرکزی و اصلی شهر نباشد.

وی با بیان اینکه انتقال ایستگاه راه‌آهن تهران، فرودگاه مهرآباد و پایانه‌های اتوبوسرانی شرق، غرب و جنوب به حومه شهر در کاهش ترافیک می‌تواند موثر باشد، گفت: از چنین پیشنهادی حمایت کرده و معتقدیم که اگر این اتفاق بیفتد، بسیاری از جابه‌جایی‌ها و مسافرت‌های زائد درون شهری کم خواهد شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به فعالیت تاکسی‌های برون‌شهری در نقاط مرکزی تهران نیز گفت: همه روزه در میدان ونک، میدان انقلاب، میدان تجریش، سه‌راه تهرانپارس، پارک‌وی و... شاهد فعالیت تاکسی‌ها و بعضا خودروهای شخصی هستیم که به مقاصد کرج، شهریار و... مسافران را جابه‌جا می‌کنند که از نظر ما این پایانه‌های تاکسیرانی با این مقاصد نیز باید به حومه شهر منتقل شوند.

حسینی با تاکید بر اینکه نیازمند اصلاحاتی در این زمینه هستیم ، خاطرنشان کرد: در نقاط مرکزی پایتخت نباید ایستگاه‌های مسافرت‌های برون‌شهری قرار داشته باشد، بنابراین معتقدیم که ساماندهی و جانمایی مکان‌های جدید برای ایستگاه‌های راه‌آهن، فرودگاه مهرآباد و پایانه‌های مسافربری کاملا ضروری است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پایان از دستگاه‌های دخیل، همچون شهرداری تهران، شرکت راه‌آهن، شرکت فرودگاه‌ها، وزارت راه و شهرسازی و... خواست که در این زمینه به تصمیم واحد رسیده و زودتر اقدامات لازم را انجام دهند.




مطالب مرتبط

         

|

با توجه به موقعیت استراتژیک این اداره کل در شبکه ریلی کشور و ترافیک قطارهای مسافری در محدوده استحفاظی این اداره کل ، حمل و نقل بار نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که برنامه‌ریزی و اجرای آن در خطوط مشترک ریلی بار و مسافر مستلزم تلاشی مضاعف است و این مهم با تلاش همکاران خدوم ...

|

پل‌های تلسکوپی در ترمینال‌های ۱ و ۲ اجرا شده‌اند و روزانه بیش از ۶۵ هواپیما برای عملیات اعزام و پذیرش به آنها متصل می شوند که تقریبا ۲۰ درصد پروازهای روزانه مهرآباد است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن از سیر ۴ هزار و ۳۱۰ رام قطار و جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در طول برنامه ...

|

در فرودگاه مهرآباد پیش از شروع پروازهای نوروزی ، اقدامات زیادی از جمله تشکیل کمیته تسهیلات با حضور نمایندگان کلیه شرکت‌های هواپیمایی و نهادهای ذیربطِ مستقر در فرودگاه به منظور هماهنگی بیشتر در راستای ارائه خدمات بهینه فرودگاهی انجام شد .

|

نظرات کاربران