در حال بارگذاری ...
  • واگذاری ساخت مترو کرمان به قرارگاه قائم


    تا اتمام این پروژه جمعیت شهر کرمان از 800 هزار نفر به یک میلیون نفر می رسد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، ساخت مترو شهر کرمان به قرارگاه قائم (عج) وابسته به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) واگذار شد.
     
    علیرضا رزم حسینی، درخصوص امضای موافقت‌نامه مترو شهر کرمان با قرارگاه قائم (عج) اظهار داشت: قرارگاه قائم (عج) وابسته به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) است و همزمان ساخت مترو فارس، تبریز، مشهد و اصفهان نیز در اختیار این قرارگاه است خطوط مترو فارس و مشهد اجرا شد.
     
    وی با بیان اینکه «یک‌هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای متروی کرمان پیش‌بینی شده‌است» : علی‌رغم اینکه بسته مالی این پروژه در حال تهیه و تدوین است، هدف ما گنجاندن این پروژه در برنامه ششم توسعه به منظور ترسیم آینده‌ای روشن برای شهر کرمان است.
     
    استاندار‌ کرمان در پاسخ به منتقدین پروژه متروی شهر کرمان تصریح کرد: تا اتمام این پروژه جمعیت شهر کرمان از 800 هزار نفر به یک میلیون نفر می رسد. همچنین از نظر کارشناسان حوزه حمل‌ونقل عمومی تهران بهترین گزینه برای شهر کرمان مترو است.
     
    وی با اشاره به اینکه بعضی از منتقدین نگران سطح بالای آب های زیر سطحی شهر کرمان هستند اظهار داشت: قرارگاه قائم (عج) با توجه به اجرای همزمان پروژه مترو تبریز و مواجهه با شرایط همسان در کرمان، دستگاهی ویژه این کار خریداری و وارد کشور کرده است.
     
    رزم حسینی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اجرای پروژه مترو کرمان در دولت یازدهم یادآور شد: با توجه به بهبود وضعت بودجه عمرانی کشور در سال آینده و افزایش سرعت اجرای کار، انتظار ما شروع کار توسط پیمانکار این پروژه است.




    مطالب مرتبط

    رسیدن به اهداف بالادستی در حوزه ریلی با استفاده از منابع و سرمایه های بخش خصوصی

    رسیدن به اهداف بالادستی در حوزه ریلی با استفاده از منابع و سرمایه های بخش خصوصی

    به منظور جبران قیمت پایین سوخت در کشور ، ماده ۱۲ طراحی شده و به واسطه این قانون ، سرمایه گذارانی که در صنعت حمل و نقل ریلی کشور سرمایه گذاری می کنند که منجر به انتقال بار از جاده به ریل شود می توانند اصل سرمایه خود را به کمک یارانه سوخت دریافت کنند .

    |

    توسعه ریلی با همکاری بخش خصوصی و سرمایه گذاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی

    توسعه ریلی با همکاری بخش خصوصی و سرمایه گذاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی

    در حوزه بحث اتصال خطوط فرعی به شبکه ریلی راه آهن مشارکت ۵۰ درصدی وجود داشته و فرصت خوبی برای مراکز بار است تا به خطوط اصلی راه آهن وصل شوند و از این فرصت و شرایطی که پیش آمده ، بهره برده تا با نرخ های پایین تری بارهای خود را جا به جا کنند .

    |

    نظرات کاربران