در حال بارگذاری ...
  • هدف‌گذاری برای تامین ۲ میلیون صندلی قطار در سال

    تلاش می‌کنیم ماهانه یک رام قطار بازسازی شده و وارد ناوگان شود.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،  مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری فدک در مراسم ورود پنج رام قطار به ناوگان ریلی‌ و طرح‌های توسعه‌ای ایستگاه راه‌آهن تهران، اظهار داشت: شرکت قطارهای فدک 200 دستگاه واگن مسافری دسته دوم از کشور آلمان با عمر متوسط 12 سال وارد می‌کند.

    مهدی معصومی با بیان اینکه این قطارها توسط شرکت هلدینگ فدک بازسازی شده است، اظهار داشت: این بازسازی‌ها متناسب با مسیرهای ریلی کشور و هویت ایرانی انجام شده است.

    مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری فدک با بیان  اینکه روز 29 آذر ماه اولین رام از قطارهای پنج ستاره فدک وارد ناوگان ریلی کشور شد، گفت: تلاش می‌کنیم ماهانه یک رام قطار بازسازی شده و وارد ناوگان شود.

     

     

    معصومی با بیان اینکه هر رام قطار 8 تا 10 دستگاه واگن است، گفت: در سه ماه اخیر نیز بازسازی سه رام قطار انجام شد و این قطارهای پنج ستاره امروز وارد ناوگان ریلی کشور شد.

    وی با بیان اینکه برای نوروز امسال 24 هزار صندلی قطار آماده کرده‌ایم، گفت: در حال حاضر 4 رام قطار متعلق به شرکت فدک در ناوگان ریلی کشور فعال است که در مسیر تهران - مشهد سیر می‌کند.

    مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری فدک افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم ماهانه یک قطار وارد ناوگان ریلی کشور کنیم در این راستا 16 رام قطار دیگر شامل حدود 200 دستگاه واگن تا 16 ماه آینده وارد ناوگان خواهیم کرد.

    معصومی گفت: تعداد واگن‌های درجه یک 4 تخته ناوگان ریلی کشور در حال حاضر 600 دستگاه واگن است که با احتساب 200 دستگاه واگن پنج ستاره قطارهای فدک، این رقم به 800 دستگاه واگن می‌رسد.

    وی بیان کرد: کل 200 دستگاه واگن‌های مسافری این شرکت ریلی جمعاً سالانه 2 میلیون صندلی در ناوگان ایجاد می‌کند.




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر بیشتر ناوگان ریلی با تولید داخل و تعمیرات ناوگان موجود تأمین می‌شود . برخی فعالان این حوزه تأکید می‌کنند که برای جبران کمبود نیاز به واردات واگن و لکوموتیو داریم ، اما متولیان بخش می‌گویند در کشور توان تولید برای رفع تمام نیازها در بخش حمل بار و مسافر را داریم .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت راه آهن گفت : در این مرحله مجموع ناوگان جدید توسعه یافته ۶۸۵ دستگاه ناوگان است که این تعداد شامل ۶۴۵ واگن باری ...

    |

    ارزش این کاربرگ‌ها مجموعا به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد .

    |

    میزان حمل فولاد با ۱۰ واگن از طریق خطوط ریلی ، برابر حمل بار با استفاده از ۲۰ دستگاه کامیون است که این امر ، کمک قابل توجهی به کاهش ترافیک و سوانح جاده‌ای و صرفه جویی در مصرف سوخت است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راه آهن فارس از جابه‌جایی ۴۲هزار مسافر از طریق ناوگان ریلی این منطقه طی آبان‌ماه سال جاری خبر داد .

    |

    نظرات کاربران