در حال بارگذاری ...
  • تعیین اعتبار دولت برای احداث قطارهای حومه‌ای


    برای عملیات اجرایی سال آینده پروژه ۲۵ کیلومتری ساخت قطار حومه‌ای تهران به شهر جدید هشتگرد نیز هزار میلیارد ریال درنظر گرفته شده است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از تصویب بیش از سه هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های احداث قطارهای حومه‌ای سه شهر اصفهان، تهران و مشهد از سوی دولت خبر داد.

    محمدرضا توکلی درباره اعتبار تصویب شده از سوی دولت برای پروژه‌های قطارهای حومه‌ای سه استان کشور اعلام کرد: با توجه به گزارش‌های منتشر شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعتبار پروژه ساخت قطارهای حومه‌ای سه شهر اصفهان، تهران و مشهد نزدیک به سه هزار و ۴۰ میلیارد ریال از سوی دولت اعلام شده و منتظر تصویب نهایی از سوی مجلس شورای اسلامی است.

    توکلی در ادامه سخنانش درباره پروژه احداث قطار حومه‌ای کلانشهر اصفهان به شهرهای جدید بهارستان و فولادشهر اعلام کرد: قطار حومه‌ای شهرهای جدید بهارستان و فولادشهر هر یک به طول ۱۵ کیلومتر با مبلغی بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال برای سال ۹۵ از سوی دولت تصویب شده است. این مبلغ برای سال ۹۴ حدود ۳۳۹ میلیارد ریال بود که عملیات ساخت آن از سوی شرکت عمران شهرهای جدید انجام می‌شود.

    وی اعتبار مصوب شده برای سال ۹۵ قطار حومه‌ای کلانشهر تهران به شهر جدید پرند را به طول ۵۰ کیلومتر ۶۹۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: اعتبار تعیین شده این پروژه برای امسال نیز ۶۳۰ میلیارد ریال بود که شهرداری تهران مسئولیت اجرای آن را برعهده گرفت. برای عملیات اجرایی سال آینده پروژه ۲۵ کیلومتری ساخت قطار حومه‌ای تهران به شهر جدید هشتگرد نیز هزار میلیارد ریال درنظر گرفته شده است که این مقدار در سال ۹۴ معادل ۷۳۰ میلیارد ریال بود. امید است با تحقق این مبلغ طرح مورد نظر هرچه سریعتر به پایان رسیده و مورد استفاده ساکنان این منطقه قرار گیرد.

    مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید در پایان درخصوص پروژه‌های قطار حومه‌ای شهر مشهد اعلام کرد: در لایحه بودجه سال ۹۵ برای احداث قطار حومه‌ای کلانشهر مشهد به شهر جدید گلبهار و چناران به طول ۴۶ کیلومتر نزدیک به ۹۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده است که این مقدار برای سال جاری ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام شده بود.




    مطالب مرتبط

    این پروژه با اعتباری بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و ۲۰۰ میلیاردتومان از محل بودجه‌های عمومی دولت تامین اعتبار و تکمیل شد . با توجه به آنکه این خط ، ادامه متروی تهران است ، تجهیزات الکترونیکی و واگن‌های آن نیز توسط شهرداری تهران تامین و افزوده ...

    |

    شهر پرند در حال حاضر بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر بین شهرهای تهران و پرند در حال تردد هستند . تسهیل جابه‌جایی آن‌ها از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی علاوه بر کمتر کردن هزینه‌ها ، صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی را ...

    |

    نظرات کاربران