در حال بارگذاری ...
  • راه‌اندازی شرکت‌ جدید‌ قطار‌‌های سریع‌السیر


    منطق قطارهای سریع‌السیر به‌طور عمده ارتباط تنگاتنگ‌ با مترو در داخل شهر‌ها است به طوری که با ایستگاه‌های مرکزی در مرکز شهرها و ایستگاه‌های مترو تقاطع دارد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر‌عامل شرکت راه‌آهن گفت: در حال حاضر پروژه ایجاد شرکتی مجزا‌ برای قطارهای سریع‌السیر در حال پیگیری است، این شرکت در کشور ایجاد می‌شود و سپس نیروهای جداگانه‌ای را برای آن انتخاب و عملیاتی می‌کنیم. محسن پورسید آقایی با اشاره به برنامه‌ریزی راه‌آهن برای افزایش قطار‌های حومه‌ای بین کلان‌شهر‌ها و حومه، اظهار کرد: کاهش مصرف سوخت، کاهش ترافیک، توزیع مناسب جمعیت و تسهیل‌سازی شرایط برای زندگی‌ راحت‌تر، از مزایای توسعه قطار‌های حومه‌ای است.

    ‌مدیرعامل‌ راه‌آهن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به افزایش‌ حمل‌ونقل شخصی، راه‌آهن چه برنامه‌ای برای ارتقای تقاضای حمل‌‌و‌نقل ریلی حومه‌ای دارد، گفت: استراتژی دنیا برای مسافرت‌های طولانی‌مدت‌‌‌ این است که از قطارهای برون‌شهری استفاده شود؛ در حال حاضر اغلب کشورهای توسعه یافته قطارهای سریع السیر را در بخش ریلی خود به‌کار گرفته‌اند به طوری که ایستگاه‌هایی در مراکز شهرها ایجاد شده است. ‌پور‌سید‌آقایی تاکید کرد: منطق قطارهای سریع‌السیر به‌طور عمده ارتباط تنگاتنگ‌ با مترو در داخل شهر‌ها است به طوری که با ایستگاه‌های مرکزی در مرکز شهرها و ایستگاه‌های مترو تقاطع دارد. معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در صورتی که این اتفاق به صورت شبکه‌ای در کشور اجرایی شود قطعا استقبال از حمل‌‌ونقل ریلی و توجه به بخش راه‌آهن صد درصد افزایش می‌یابد. مدیرعامل شرکت راه‌آهن تاکید کرد: اگر این برنامه را داریم که به ‌حمل و نقل عمومی برگردیم، باید سیستم قطار سریع‌السیر را پایه‌گذاری کنیم. پورسید‌آقایی با اشاره به اینکه ایمنی در قطارهای سریع‌السیر بسیار بالا است، گفت: بالاترین سرعت برای این قطارها 320 کیلومتر در ساعت است. معاون وزیر راه و شهرسازی به ارزش خطوط ریلی و هزینه‌های نگهداری آن اشاره و اظهار کرد: این موضوع را باید در نظر گرفت که قطار سریع‌السیر سیستم جداگانه دارد و انتظار می‌رود برای این قطارها، شرکت و مکانیزم جداگانه‌ای طراحی شود زیرا ایمن‌ترین وسیله حمل و نقلی است و کشورهای پیشرفته تجربه استفاده از آن را داشته‌اند.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد تمنایی در نشست ترانزیت ریلی به درآمدهای ترانزیت اشاره کرد و افزود : با بررسی های به عمل آمده در طول ۲۰ سال گذشته درآمدهای ترانزیت در بخش ریل و جاده کمتر ...

    |

    نظرات کاربران