در حال بارگذاری ...
  • قرار گرفتن ۵ هزار روستا در حاشیه خطوط ریلی


    شرکت راه‌آهنGIS خطوط ریلی را به معاونت راه روستایی داد٬ ما نیز GIS خطوط ریلی را باGIS راه‌های روستایی انطباق دادیم و تقاطع‌های این دو شبکه مشخص شد تا این تقاطع‌ها ایمن‌سازی شوند.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵ هزار روستا در حاشیه خطوط ریلی قرار دارند گفت: زیباسازی و ایمن‌سازی حاشیه خطوط ریلی برای روستاهای همجوار مورد توجه است. وی‌تاکید کرد با توجه این‌که قرار است سرعت قطارها افزایش پیدا کند، حتما باید برای ایمنی تقاطع‌ها فکر اساسی شود تا عبور عرضی از خطوط راه‌آهن سهل‌تر و ایمن‌تر صورت بگیرد.

    سیدحسین میرشفیع با اشاره به آغاز هفته ایمنی ریلی از ۲۴ بهمن گفت: براساس هماهنگی که با شرکت راه‌ آهن انجام شد٬ زیباسازی و ایمن‌سازی حاشیه خطوط ریلی برای روستاهای همجوار مورد توجه است بنابراین با آقای خندان‌دل معاون وزیر کشور هم صحبت شد و او استقبال کرد تا در قالب یک کار مشارکتی با دهیاری‌ها این اقدامات انجام شود.

    وی با بیان اینکه ۵ هزار روستا در حاشیه خطوط ریلی قرار دارند افزود: شرکت راه‌آهنGIS  خطوط ریلی را به معاونت راه روستایی داد٬ ما نیز GIS خطوط ریلی را باGIS  راه‌های روستایی انطباق دادیم و تقاطع‌های این دو شبکه مشخص شد تا این تقاطع‌ها ایمن‌سازی شوند.

    معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: البته تقاطع‌های مشخص شده از انطباقGIS  خطوط ریلی با GIS  راه‌های روستایی رسمی هستند، حال آن‌که حجم زیادی‌ هم تقاطع‌های غیررسمی داریم که از آنها عبورهای غیرمجاز انجام می‌شود. با توجه این‌که قرار است سرعت قطارها افزایش پیدا کند حتما باید برای ایمنی این تقاطع‌ها فکر اساسی شود تا عبور عرضی از خطوط راه‌آهن سهل‌تر و ایمن‌تر صوزت بگیرد. در مجموع ایمنی‌سازی تقاطع‌های دسترسی روستایی و خطوط ریلی نمی‌تواند صرفا با احداث تقاطع غیرهم‌سطح انجام شود قطعا بخشی از این تقاطع‌ها باید هم‌سطح باشد تا عبور مردم سریع انجام شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزایای دیگر انطباق GIS  خطوط ریلی با GIS  راه‌های روستایی ادامه داد: از راه‌های روستایی برای امدادرسانی در مواقع خطر و تخلیه جمعیت در شرایط اضطراری نیز می‌توان استفاده کرد. زمانی‌که در حوزه ریلی مشکل مخاطره‌آمیزی به‌ وجود آید نیز می‌توان از امکان دسترسی راه‌های روستایی به حاشیه خطوط راه‌آهن بهره‌مند شد.

    سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: کار دیگری که برای ایجاد جذابیت اجتماعی در ایمنی خطوط راه‌‌آهن می‌تواند مدنظر قرار گیرد برگزاری مسابقه‌های دانش‌آموزی در روستاهای حاشیه خطوط ریلی و اهدای هدایایی چون بلیت رفت و برگشت رایگان مشهد به دانش‌آموزان برگزیده است.




    مطالب مرتبط

    با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

    |

    مجموع اعتبارات ملی و استانی برای ساخت این جاده برابر با ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۱۵ درصد تخصیص منابع مالی را همراه داشته است .

    |

    مشکلات به وجود آمده به واسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده است .

    |

    قطارهای فارس در مسیر تهران به‌صورت روزانه در ساعت ۱۸:۳۰ از مبدأ شیراز و ساعت ۲۰:۵۰ از مبدأ تهران و در مسیر مشهد ساعت ۱۴:۳۰ از مبدأ شیراز و ساعت ۰۶:۲۵ از مبدأ مشهد و ایستگاه‌های بین راهی به مسافران خدمات می‌دهد .

    |

    طول این محور مجموعاً ۱۲ کیلومتر بوده که کار نقشه‌برداری و طراحی آن اتمام و ترانشه‌برداری مسیر روستای فوق نیز به‌صورت موازی با تعریض ابنیه آن ادامه خواهد یافت .

    |

    نظرات کاربران