در حال بارگذاری ...
  • اما و اگرهای ورود هواپیماهای جدید


    دولت باید همزمان با ورود این ناوگان به تدریج به اصلاح ساختار و مبارزه با فساد و اصلاحات اساسی اقدام نماید.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، کارشناس صنعت هوانوردی گفت: دولت همزمان با ورود ناوگان جدید به تدریج به اصلاح ساختار و مبارزه با فساد و اصلاحات اساسی اقدام نماید.

    حمید نجف در پاسخ سوال مبنی بر اینکه آیا خرید اجاره ای 118 فروند ایرباس به نفع صنعت حمل و نقل هوایی خواهد بود، گفت: اضافه کردن این تعداد هواپیما به ناوگان فرسوده حمل و نقل هوایی به نفع این صنعت خواهد بود. اما اگر یکسری مشکلات و موانع برطرف نشود تبعات منفی در پی خواهد داشت.

    وی با بیان اینکه صنعت هوایی کشور دارای ساختار معیوب، بیمار و قدیمی است، عنوان کرد: صنعت هوایی در طی چندین سال گذشته به جز تحریم های بین المللی از تحریم های داخلی نیز رنج می برده است و تا زمانی که تحریم داخلی به همت دولت حل نشود، ورود حتی هزاران هواپیما نیز چاره ساز نخواهد بود. ساختار معیوب این صنعت اجازه بهره برداری مناسب از ناوگان جدید حمل و نقل هوایی را نخواهد داد و مشکلات ساختاری باعث شده تا نتوانیم از ناوگان فعلی خود بهره برداری مناسب را انجام دهیم.

    نجف با اظهار به اینکه در صنعت هوایی کشور، بهره وری نیرو و هزینه بسیار پایین است اما شاخص مربوط به فساد اقتصادی و اداری بسیار بالا است، اذعان داشت: زمانی که هواپیماهای خریداری شده ملکیتی باشد اگر با 5 تا 10 مسافر پرواز کند صدمه زیادی بوجود نخواهد آورد. اما زمانی که به صورت فاینانس خریداری می کنید باید هر ماه هزینه زیادی بابت اجاره پرداخت کنید و این مستلزم این است که بازرگانی، ساختار صحیح و منابع انسانی و مدیریت قوی داشته باشید تا بتوانید در بازار جهانی رقابت کنید.

    همزمان با ورود ناوگان جدید اصلاحات ساختاری در دستور کار قرار گیرد

    وی یادآور شد: در همین راستا دولت باید همزمان با ورود این ناوگان به تدریج به اصلاح ساختار و مبارزه با فساد و اصلاحات اساسی اقدام نماید.

    این کارشناس با تاکید بر اینکه اگر در راستای ریشه کن کردن فساد در این صنعت حرکت نکنیم مشکلات جدی را در پی خواهد داشت، عنوان کرد: در سنوات گذشته اصلاحات ساختاری انجام شده اما به طوری که ما را از چاله درآورده و به چاه انداخته است. اصلاحات ساختاری باید در چارچوب خاص خودش صورت بگیرد. در شرکت های هوایی بارها اصلاحات ساختاری صورت گرفته است اما متاسفانه اصلاحات درستی نبوده است.




    مطالب مرتبط

             

    |

    امکانات و دانش در ایران برای تعمیر و نگهداری هواپیما و سیستم‌های فرودگاهی وجود دارد و در حال حاضر کشورهایی از آمریکای لاتین و آسیا هواپیماهای خود یا موتور آن را برای تعمیر به ایران می‌آورند و در کشورمان این کار انجام می‌شود .

    |

    نظرات کاربران